معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

بزرگترین و با ارزش‌ترین دارایی یک سازمان عامل انسانی است

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت عامل انسانی در یک سازمان، اوج پیشرفت یک دستگاه و با ارزش‌ترین و مهمترین دارایی یک سازمان را انسان دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین و با ارزش‌ترین دارایی یک سازمان عامل انسانی است

طاهر علمی در گردهمایی کارشناسان فرهنگی هنری فعالیت های اردویی و کانون های فرهنگی و تربیتی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ویژگی های یک کارشناس سازمان گفت: کارشناس سازمان یا یک دستگاه آموزش و پرورش باید سه مشخصه اصلی از جمله زمینه علمی، مهارت های حرفه ای و خصوصیات شغلی را دارا باشد.

وی افزود: از ویژگی ها و خصوصیات یک کارشناس می توان به صبور بودن ، کاردان و دارای نگرش باز ، خوش اخلاقی ، صادق بودن ، کارآمد و منظم و دارای درک قوی اشاره کرد.

وی با بیان این که انسان مهم ترین سرمایه سازمان یا یک دستگاه آموزشی، فرهنگی و... است، اظهار داشت: اگر عامل انسانی را از سازمانی حذف کنیم، آنچه باقی می ماند امکانات و تجهیزات آن سازمان است که بدون وجود عامل انسانی قادر به انجام کار ها نیستند و در نتیجه ارزش خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: این انسان ها هستند که به اشیاء روح می‌دهند. بنابر این انسان، بزرگ ترین و باارزش ترین دارایی یک سازمان به شمار می آید. سودآوری یک سازمان اثر بخش بستگی به انسان دارد و انسان پشتوانه موقعیت سازمان به شمار می‌رود.

علمی با اشاره به تلاش های آموزش و پرورش برای ارتقا انگیزه و دانش کارشناسان گفت: ما باید به دنبال عامل انسانی در دستگاه آموزش و پرورش باشیم و در نهایت با احترام و عزت، در توانمند سازی دانش و ارتقای انگیزه مندی آنان تلاش و کوشش کنیم. وی با بیان اینکه یک کارشناس فرهنگی هنری و اردویی باید از چندین مهارت کلیدی و حرفه ای برخوردار باشد گفت: اول مهارت ارتباطات قوی است که داشتن ارتباط قوی به کارشناس کمک می‌کند تا کار های محوله خویش را به خوبی انجام دهد. دوم مهارت توانایی حل مسئله است. یک کارشناس با اتکا به مذاکره می تواند در رفع مشکل موجود و اختلافات به وجود آمده را مدیریت کند و سومین مهارت ، مهارت تصمیم گیری است. تصمیم گیری می‌تواند همه مسائل را هرچقدر هم که پیچیده باشد حل کند و لذا تصمیم گیری بستگی به تفکر خوب و تشخیص خوب دارد و باید یک کارشناس در انجام عمل درست ترین تصمیم را بگیرد. چهارمین مهارت ، مهارت اخلاق گرایی است. یک کارشناس حجم زیادی از اطلاعات مهم یک دستگاه را در دسترس دارد و به همین دلیل محوریت رفتار ، کردار یک کارشناس هنگام انجام دادن کارهای واگذار شده امری ضروری است و کارشناس اگر اخلاق محور باشد کار را با اطمینان و تواضع انجام می‌دهد که اثر بخشی بیشتری دارد.

یعقوب فنائی در ادامه با یاد آوری اینکه با ورود کرونا هیچ یک از فعالیتها پرورشی تعطیل نشد گفت: در این دوران همکاران چند برابر تلاش کردند و برنامه ها را پیش بردند. در این میان آذربایجان شرقی در همه مواردمربوط به اداره ما جزو استانهای برتر کشور است.

فنایی افزود: آموزش با کتاب فقط یک نوع هوشمندی راپرورش می دهد جنبه آموزش دانش آموزان را پیش می برد ولی انسانهای هوشمند و روشنفکر با دانایی و توانایی برنامه ها را پیش می برند. همه فعالیتهای ما برای تغییر رفتارافراد وسوق دادن به نگرش مثبت است.

وی ضمن تشکر از تمامی زحمات کارشناسان گفت: بخشنامه ها در راستای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش است و ما به دنبال استعدادیابی از دانش آموزان هستیم. کمبود نیروی انسانی در کانون‌ها را داریم و در پی آن هستیم تا از طرق مختلف این کمبود را رفع کنیم.

فنایی در پایان خاطر نشان کرد و گفت: اردوهای راهیان نور با مشارکت سپاه پاسداران امسال برگزار می شود و هزینه ای برای راهیان نور از دانش آموزان دریافت نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار