توضیح سفیر ایران درباره سفر وزیر خارجه به چین

تهران (پانا) - سفیر ایران در پکن با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان در آخر هفته جاری به چین گفت در سفر هفته جاری امیرعبداللهیان به چین، موضوعات متنوعی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت که در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیح سفیر ایران درباره سفر وزیر خارجه به چین

محمد کشاورززاده در آستانه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پکن، در توئیتی نوشت: وزرای خارجه ایران و چین طی سالیان گذشته متناوبا با هم دیدار داشتند، در ابتدای سال جاری «وانگ ای» در سفر به ایران برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله را امضاء کرد و در سفر هفته جاری امیرعبداللهیان به چین، موضوعات متنوعی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت که در شرایط فعلی اهمیت زیادی دارد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه آخر این هفته به دعوت همتای چینی، عازم چین است و موضوعات مختلفی برای گفت‌وگو در دستورکار دارد که نقشه راه ۲۵ ساله یکی از این موضوعات است. مجریان این تفاهم‌نامه بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی هستند. دستورکار ما بسیار متنوع است و موضوعات متنوعی در همین چارچوب در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین نیز اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه ایران قرار است به ترتیب در روزهای ١٢ و ١٤ ژانویه (٢٢ و ٢٤ دی) به پکن سفر کنند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امیرعبداللهیان روز جمعه با وانگ یی وزیر امورخارجه چین دیدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار