اختصاص شماره تلفن 1570 به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان جهت ارائه خدمات مشاوره ای

ورامین (پانا) - معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت سامانه مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ صرفاً برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان راه‌اندازی شده است و خدماتی از قبیل مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مددکاری اجتماعی، مشاوره فردی، مشاوره کودک و نوجوان و مداخله در فوریت روانی اجتماعی ارائه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص شماره تلفن 1570 به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان  جهت ارائه خدمات مشاوره ای

مهسا سلیمانی، معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در جلسه‌ای ضمن آموزش و تبیین دسترسی‌های هر مقام مسئول در سامانه نماد گفت: هم اندیشی، هم‌گرایی، هم‌سویی و عملکرد به هنگام هر یک از مسئولین مجری طرح نماد می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را در مدارس به حداقل برساند.

سلیمانی در تصریح طرح نماد گفت: دانش‌آموزان پس از غربالگری در مدرسه و شناسایی آسیب‌های اجتماعی، در صورت نیاز به مراقبت‌های ویژه و مداخلات برون سازمانی به دستگاه‌های مسئول معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در طرح نماد با فرایندی علمی، سازمان یافته و فراقوه‌ای از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی مراقبت شده و دانش آموزان درگیر با آسیب‌های اجتماعی شناسایی و در سایت همگام ارجاع داده می شوند و اطلاعات لازم جهت ارائه خدمات ویژه، به فراخور به صورت محرمانه در اختیار مسئول مربوط قرار می‌گیرد. در این طرح روند برخورد و پیگیری و اقدامات انجام شده برای دانش آموز قابل رصد است.

معاون اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با معرفی شماره تلفن ۱۵۷۰گفت: سامانه مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ صرفاً برای دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان در سطح کشور راه اندازی شده است و خدماتی از قبیل مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، مددکاری اجتماعی، مشاوره فردی، مشاوره کودک و نوجوان و مداخله در فوریت روانی اجتماعی ارائه می دهد.

سلیمانی همچنین متذکر شد: طرح نماد در کشور از سال ۹۴ شروع و سال ۹۷در شهرقدس به عنوان پایلوت کشوری و در سالهای اخیر در ورامین و سه منطقه دیگر شروع به کار کرده است. ۸۰۰ مشاور در مدارس وضعیت دانش‌آموزان را رصد می‌کنند و خدمات مشاوره لازم را به آنها و اولیای آنها ارائه می دهند و در صورت نیاز به مراقبت ویژه در قالب طرح نماد در سایت همگام ثبت می‌شود.

علی حامدی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ورامین نیز در جمع مسئولین شهرستان ورامین با اشاره به اینکه بسیاری از ارگان ها بر اساس ائتلاف ملی در سند طرح نماد در این طرح مسئول هستند؛ گفت: از آنجا که با گذشت زمان و ایجاد شرایط جدید، با آسیب‌های اجتماعی نوپدید روبرو هستیم؛ هماهنگی در عملکرد عضو لاینفک و لازم در اجرای بهینه طرح نماد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار