اسماعیلی: اگر معلم از یک جامعه گرفته شود چیزی برایش نمی‌ماند

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در جمع مربیان پیشتاز ناحیه یک شیراز، با اشاره به اینکه جامعه‌ در حال تغییر، مهارت‌های اجتماعی پویا و متناسب با این تغییرات را می‌طلبد گفت: مربیان پیشتاز نقش بسزایی در آموزش مؤثر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و تربیت چند بُعدی آنها دارند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: اگر معلم از یک جامعه گرفته شود چیزی برایش نمی‌ماند

امید اسماعیلی ضمن تشکر از مسئولان سازمان دانش آموزی ناحیه یک به خاطر برگزاری این دوره آموزشی، افزود: پس از دوران کرونا، روحیات دانش‌آموزان امروز و دنیای آن‌ها نسبت به قبل تفاوت بسیاری داشته ‌است و ضروری است با توجه به گستردگی فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی آموزشی، مربیان نیز دانش‌آموزان را در این مسیر همراهی کنند و اهداف تربیتی سازمان دانش‌آموزی را با استفاده از ابزار‌های درست دنبال کنند.
اسماعیلی با اشاره به فضیلت‌های پیشتازان و نقش سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: از زمانی که سازمان دانش‌آموزی از سال ۷۸ پایه‌ریزی شد و بعد ازگذشت ۲۲ سال با تمام فراز و نشیب‌ها با همت شما مربیان پیشتاز، استوار روی پای خود ایستاده و با شناختی که از دنیای کودک و نوجوان امروز دارد و به رسالت خود یعنی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان آگاه است، توانسته در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کند.
وی با اشاره به اینکه هر سیستمی محصول و برون دادی دارد و تمام تلاش و انرژی سیستم‌ها صرف ارائه با کیفیت و بدون نقص محصول خود است، گفت: آموزش و پرورش نیز به عنوان یک سیستم بزرگ و کلیدی، در تمام برنامه‌ها، طرح‌ها، فعالیت‌ها و پروژه های خود به دنبال محصول نهایی یا همان تربیت انسان است.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه، پرسش اصلی اینجاست که محصول سایر سیستم‌ها چه قیمتی دارد و قیمت و ارزش یک انسان چه قدر است، گفت: موضوع وقتی مهم تر می شود که بدانیم اینجا صحبت از یک انسان تنها نیست بلکه بحث تربیت نسل‌های مختلفی است که آموزش و پرورش تحویل جامعه می‌دهد و از بروز رفتارهای متعدد اجتماعی افراد در جامعه است که ارزش کار آموزش و پرورش در تربیت افراد مشخص می‌شود؛ که چقدر توانسته در تربیت یک انسان چند بُعدی، متعهد، متدین و منظم، نوع‌دوست و طبیعت دوست موفق عمل کند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اهمیت نقش تربیتی آموزش و پرورش و تمامی کسانی که در سیستم آموزش و پرورش فعالیت دارند که در راس آن معلمان هستند، گفت: ارزش این افراد از معلم، کارمند، نیروی خدماتی، راننده سرویس، مدیر و معاون بر کسی پوشیده نیست و همه مسئولیت سنگینی دارند و در تعلیم و تربیت نقش ایفا می کنند.
وی خطاب به مربیان گفت: ما معلمان باید برای خودمان ارزش قائل شویم و دیگران هم موظفند معلم را محترم بشمارند؛ هیچ کس حق اهانت به معلم را ندارد؛ چرا که در جامعه‌ای که حرمت معلم آن حفظ نشود چیزی برای بالیدن ندارد. و اگر معلم از یک جامعه گرفته شود چیزی برایش نمی‌ماند.
اسماعیلی با بیان اینکه همه ما در سازمان دانش‌آموزی، معلمان و مربیانی هستیم که وظیفه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده داریم، گفت: مسوولان و مربیان سازمان دانش‌آموزی باید با درک اهمیت و جایگاه و نقش تربیتی که دارند، برای رسیدن به اهداف از بهترین و کارآمدترین ابزارها استفاده کنند.
وی اظهار کرد: دانش‌‌آموزان با حضور در فضای اردوها، خبرگزاری پانا، پویش‌های مختلف، مناظرات دانش‌آموزی و المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش و دیگر فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند و ما در تلاش هستیم تا همزمان با بازگشایی کامل مدارس، اردوهای پیشتازان را که در سال‌های کرونایی تعطیل بوده، برگزار کنیم.
وی افزود: دانش‌آموزان دو سال در قرنطینه بوده‌اند و استرس و فشارهای روانی دوری از همسالان برای آن‌ها بسیار بوده است و حضور در فضای اردو و مدرسه قطعا روحیه آن‌ها را تغییر خواهد داد و باعث ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان می‌شود.
وی با اشاره به باز مهندسی تشکیلات پیشتازان و تغییراتی که در برخی رویه‌ها ایجاد شده است، گفت: تغییرات در سازمان دانش‌آموزی به دلیل ماهیت آن امری طبیعی است؛ چرا که هر سازمانی برای توسعه و ماندگاری نیازمند ایجاد تغییرات در گذر زمان است و اگر با شرایط جامعه خود را تغییر ندهد دچار آسیب و رکود خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما در کنار شما مربیان با قوت در راستای تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی که همان اعتلای رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است تلاش می‌کنیم تا شاهد پرورش نسلی آگاه، پرسشگر، دارای معنویت، ایثارگر و شجاع و مجهز به دانش و آگاه به فن‌آوری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار