معاون پرورشی و تربیت‌بدنی پیشوا:

آموزش غیرحضوری مهم‌ترین دلیل اختلال یادگیری در دانش‌آموزان

پیشوا(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پیشوا در کارگاه توانمندسازی رابطین مشاوره و آموزگاران، عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس و کاهش ارتباطات میان‌فردی را مهمترین مشکل و اختلال یادگیری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش غیرحضوری مهم‌ترین دلیل اختلال یادگیری در دانش‌آموزان

کارگاه توانمندسازی رابطین مشاوره و آموزگاران شهرستان پیشوا با حضور مهدی ارگی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، شیوا ممیز کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رابطین مشاوره و تعدادی از آموزگاران و مربیان پیش‌دبستانی در محل سالن اجتماعات ولایت آموزش و پرورش پیشوا برگزار شد.

مهدی ارگی در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: یادگیری زمانی به بهترین شکل اتفاق می افتد که دانش‌آموز در محیط یادگیری قرار بگیرد که متاسفانه در این مدت 22 ماهه این اتفاق نیفتاده و چون آموزش به صورت مجازی بوده هم اکنون با مشکلات یادگیری فراوانی روبرو هستیم.

ارگی افزود: دانش‌آموزان با حضور در مدرسه در فعالیت‌ها و مسابقات گروهی شرکت می‌کنند که این حضور در اجتماعات نقش مهمی در تقویت خودباوری و افزایش مهارت و رشد شخصیتی آنان دارد.

وی ادامه داد: استمرار فعالیت آموزشی مدارس به صورت غیرحضوری و استفاده بیش از حد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی باعث شد دانش‌آموزان با دوستان و همسالان خود معاشرت نداشته باشند که این‌ امر منجر به عدم تمرکز برای یادگیری شده‌‌است. بنابراین در این ایام که امکان حضور مجدد دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده‌است باید به این آسیب‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم و تا حد ممکن به رفع آن‌ها بپردازیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی پیشوا در پایان سخنانش از حاضرین در کارگاه خواست با دقت مطالب را فرا بگیرند و در جهت رفع موانع یادگیری در مدارس به کار ببرند.

فاطمه شاهمرادی کارشناس مشاوره آموزش و پرورش پیشوا در خصوص برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی گفت: با توجه به‌ نیاز همه ما به آموزش و به‌روز‌آوری اطلاعات، کارگاه‌های توانمندسازی با موضوعات مختلف ویژه مشاوران، رابطین مشاوره، معاونین پرورشی و آموزگاران با همکاری اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار می‌شود.

دومین کارگاه توانمندسازی رابطان مشاوره و مربیان و آموزگاران منتخب با حضور رقیه فکری مدرس این دوره با موضوع راه‌کارهای مداخله موثر معلمان در پیشگیری از مشکلات یادگیری دانش‌آموزان برگزار شد.

خبرنگار: رضا نظری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار