معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران:

ارتقاءسواد حرکتی، امری مهم در حوزه تربیت‌بدنی است

شهرری (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های‌ استان تهران گفت کلاس درس تربیت‌بدنی یک فرصت ارزنده برای شکوفا شدن توانایی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاءسواد حرکتی، امری مهم در حوزه تربیت‌بدنی است

الهه حسن‌پور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: ما تابع سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت هستیم؛ وزارت آموزش و پرورش در این حوزه سیاست‌های کلی را مانند بخشنامه‌های سواد حرکتی و المپیاد‌‌های ورزشی را در نظر گرفته است؛ هنگامی که این بخشنامه‌ها به اداره کل آموزش و پرورش می‌رسد فعالیت‌های ما منطبق بر خواسته‌ها و دبیران تربیت‌بدنی را در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: سرگروه‌های درس تربیت‌بدنی رابط‌ ما در این حوزه هستند و نباید بین ما و این حوزه جدایی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم از چگونگی عملکرد مدارس آگاه شویم و می‌توان گفت کلاس درس تربیت‌بدنی یک فرصت ارزنده برای شکوفا شدن توانایی دانش‌آموزان است. اصل سواد حرکتی برای مقطع ابتدایی است اما سواد حرکتی تنها نباید برای پایه ابتدایی باشد اعتقاد ما بر این است که کلیه فعالیت‌های تربیت‌بدنی برای تمامی پایه‌ها انجام گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های‌ استان تهران بیان کرد: مهارت بنیادی، کنترل وزن، چاقی (طرح کوچ) و المپیادهای درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای از موارد ارتقاء سواد حرکتی هستند.

جلسه سرگروه‌های درس تربیت‌بدنی مناطق ۲۱ گانه آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک ری با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت، رئیس اداره تربیت‌بدنی، کارشناس مسئول تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از کارشناسان حوزه تربیت‌بدنی شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریائی شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار