اکرم شهریاری:

قدرت نفوذ همسالان در گروه نوجوانان بسیار بالاست

ملارد(پانا) - کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان جهت برخورد صحیح با پیشنهادات گروه همسالان تأکید کرد. ‌‌‌‌

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قدرت نفوذ همسالان در گروه نوجوانان بسیار بالاست

اکرم شهریاری، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در مورد فعالیت‌های انجام‌گرفته در زمینه نوجوانان و آموزش تسهیل‌گران در طرح یاریگران زندگی، گفت: این طرح با هدف کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و اعتیاد به مواد مخدر، با همیاری تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس اجرا می شود.

وی در رابطه با هدف از تشکیل گروه‌های متعدد نوجوانان در این طرح گفت : قدرت نفوذ گروه همسالان در دوره سنی مدرسه بسیار بالاست زیرا دانش‌آموزان بیم طرد شدن از گروه را دارند، پس داشتن مهارت‌های زندگی برای آنان الزامی است.

شهریاری افزود: خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه، مهارتی اکتسابی و آموختنی است که هر فردی با دانش و توان خویش برای سلامت جسم و روان خود تلاش می‌کند، بنابراین در این طرح به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان را در قالب تشکل‌های دانش آموزی به عنوان تسهیل‌گر آموزش بدهیم.

کارشناس مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان با آموزش مهارت‌های روانی، اجتماعی و مهارت‌های زندگی می‌توانند نقش پیشگیرانه‌ای در راستای آسیب‌های اجتماعی و گرایش به اعتیاد در بین سایر دانش‌آموزان داشته باشند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار