توانمندسازی مدیران گامی جهت مهارت در تدوین برنامه عملیاتی سالانه

رودهن (پانا) - کارشناس آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش رودهن، توانمند‌سازی و آموزش اصولی مدیران متوسطه را بهترین راهکار جهت تدوین بی‌نقص برنامه عملیاتی سالانه دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مدیران گامی جهت مهارت در تدوین برنامه عملیاتی  سالانه

پروین گشتاسبی، کارشناس آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش رودهن بیان کرد: دوره ضمن‌خدمت و کارگاه آموزشی الگوها و روش‌های برنامه‌ریزی مدیریت در نظام آموزشی به مدت ۱۲ ساعت در دو جلسه با حضور مدیران متوسطه اول، دوم و هنر‌ستان‌ها در رودهن برگزار شد. هدف از برگزاری این دوره آموزشی توانمند‌سازی مدیران مدارس و ایجاد مهارت در تدوین برنامه عملیاتی سالانه مطابق با برنامه تعالی برگرفته شده از سند تحول بنیادین، است. مدیران در مدارس لازم است آموزش‌های مناسب و منطبق با سند تحول را دریافت کرده تا در امر تدوین بتوانند موفق و بدون ایراد و نقص عمل کنند.

وی افزود: ابتدا بخش تئوری و سپس طبق گروه‌بندی انجام شده بخش کارگاهی تدوین نمونه‌ای از برنامه عملیاتی توسط مدیران و سپس نقد و بررسی و بحث پیرامون فرم‌ها تا پایان کارگاه در جریان بود تا روند آموزشی کارگاه شکل عملی و کاربردی داشته باشد و مدیران تجربه مستقیم کسب کنند تا در تدوین برنامه اصلی دچار مشکل نشوند.

زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن با حضور در این کارگاه تصریح کرد: مدیران سرمایه‌ای ارزشمند هستند؛ آنها مسیر آموزش در مدرسه را مشخص می‌کنند و بی شک مجهزشدن آنان به توانایی و تخصص موجب رشد و تعالی خودشان و سایر همکاران در مدرسه است. حرکت براساس برنامه تعالی راهی جهت نظامند‌کردن فعالیت‌ها پیشگیری از اتلاف وقت، هزینه و انرژی در مدرسه است همچنین از مدیران درخواست می‌کنیم کلیه همکاران مدرسه، دانش‌آموزان و اولیا را در تدوین برنامه سالانه و سپس عملیاتی کردن آن مشارکت دهند.

لطیفه علی‌یوسفی معاون آموزشی آموزش وپرورش رودهن در بازدید از این کارگاه تأکید کرد: برنامه تعالی مدیریت چارچوب علمی و مشخص کلیه فعالیت‌های مدیران در مدارس است، بنابراین کلیه فعالیت‌ها، چارچوب‌ها باید شناسایی شوند همچنین تقسیم وظایف و بودجه‌بندی دقیق اقدامات برای هر معیار در مدرسه لازم است که مستند شود و باید به این امر توجه ویژه ای صورت گیرد.

خبرنگار :زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار