کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی منطقه ۴ خبر داد:

بازگشایی مرکز مشاوره وروانشناسی جشنواره برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی منطقه 4 از بازگشایی مرکز مشاوره جشنواره برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مرکز مشاوره وروانشناسی جشنواره برای ارائه خدمات به  دانش‌آموزان

اولین جلسه مشاوران و رابطان مشاوره منطقه ۴ با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، علی گلشن؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی، امیرناظری؛ مدرس کارگاه با موضوع آموزش مصاحبه انگیزشی برگزارشد.

در ابتدای جلسه لونی با اشاره به اینکه در دوران کرونا خدمات مشاوره، عامل مهم و اثرگذار در ارتقای تحصیلی و رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان است، گفت: دانش آموزان و خانواده هایشان مشکلات و مسائل سختی را پشت سر گذاشته اند و دوره پس از کرونا برای دانش آموزان دوره حساس و مهمی از نظر روحی و جسمی است و مشاوران مدرسه نقش کلیدی در زمینه بهبود و ارتقای فکری دانش آموزان دارند.

لونی با اشاره به بازگشایی مرکز مشاوره جشنواره در منطقه گفت: مدیران مدارس نقش مهمی در معرفی این مرکز به دانش آموزان و خانواده ها خواهند داشت و لازم است این تعامل از طریق مدارس اتفاق بیفتد.

علی گلشن با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان برای آینده آنها ضروری است، گفت: با توجه به اینکه تحصیل و هدایت دانش آموزان برای آینده شغلی آنها ضروری است و انتخاب صحیح در سایه راهنمایی درست و آگاهانه مشاوران امکان پذیر است.

گلشن در ادامه افزود: یکی از دستاوردهای سند تحول رسیدن به حیات طیبه است که یکی از نقش های کلیدی مشاوره و از نتایج فعالیت های پیشگیرانه در مشاوران است.

زهرا اصغرپور؛ کارشناس تربیتی و تحصیلی با تاکید بر اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: دانش آموزان برای یافتن مفهوم زندگی و در پی آن انتخاب هدف و شناسایی بهترین وسیله برای رسیدن باید تلاش کنند و مشاوران مدارس باید با توانمندی های خود بتوانند به هدایت دانش آموزان اقدام کنند.

وی با تقدیر از بازنشستگان حوزه مشاوره افزود: تکریم بزرگان و بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه تمام دستگاه های اجرایی تبدیل شود و بازنشستگان بعد از پایان دوران کاری می توانند یک عمر‌ تجربه خود را به دیگران انتقال دهند و در جامعه اثر‌گذاری بالایی داشته باشند.

اصغرپور در خصوص بازگشایی مرکز مشاوره جشنواره گفت: در این مرکز خدمات متعددی از جمله مشاوره تحصیلی و شغلی، روان درمانی و روان سنجی توسط مشاوران مجرب انجام می شود و دانش آموزان و خانواده هایشان در روزهای اداری می توانند از امکانات و خدمات این مرکز بهره ببرند.

لازم به ذکر است، ناظری؛ مدرس کارگاه مصاحبه انگیزشی نکات مهمی را جهت توانمندسازی مشاوران حاضر در جلسه عنوان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار