وزیر ارشاد: دانشگاه تهران از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران را از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه دانست و عنوان کرد که عناصر اصلی فعال در این زمینه شهیدان والا مقام مفتح و مطهری از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: دانشگاه تهران از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه است

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در نخستین نمایشگاه تخصصی که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه (۲۷ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به جزئیاتی از مناسبت، افزود: انقلاب و تفکری که منشاء اصلی ایجاد نهضت مردم بود بر مبنای نواندیشی دینی بود که حول محور امام راحل شکل گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تلاش نهضت مردم بر این بود تا فهمی از اسلام و تشیع بدهد که توان ایجاد تحولات گسترده در دوره معاصر را داشته باشد.
اسماعلی اظهار داشت: ۲۰۰ سال تلاش کردند که بگویند دین توان اداره جامعه و حل مسایل جوامع انسانی ندارد؛ به همین دلیل بر دوگانه علم و دین بیشتر اصرار داشتند.

جمهوری اسلامی به دوگانه علم و دین پایان داد

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همین تاکید برخی بر مسائلی چون ملیت و اسلامیت و دو گانه ایران و اسلام، ادامه داد: حوزه و دانشگاه روی گسل علم و دین است و از جمله دو گانه هایی که جمهوری اسلامی آن را حل کرد دوگانه علم و دین بود و نگاه نواندیشی دینی به مسایل اجتماعی و سیاسی برای حل معضل و ایجاد راهکار جایگزین مطرح کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، دانشگاه تهران را از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: عناصر اصلی فعال در این زمینه مانند شهید مفتح و شهید مطهری از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند.

به گفته اسماعیلی، امروز ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و وقتی به حرکت نظام نگاه می کنیم می‌بینیم که این حرکت توام با موفقیت هاست.

۲۷ آذرماه سالروز عروج ملکوتی شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر مفتح (ره)، منادی و پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه است، شهید بزرگواری که امام راحل (ره) در وصف ایشان فرمودند: «شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است». شخصیتی که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت.

طراحی روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز، یکی دیگر از دوراندیشی‌های معمار کبیر انقلاب است که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما و برای رسیدن به اهداف عالی و مقدس علمی و پژوهشی بنیان نهاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار