در سومین جلسه هم‌اندیشی شناسایی آسیب‌های دوران کرونا بر دانش‌آموزان مطرح شد

فولادوند: دانش‌آموزان بعد از ٢٢ ماه آموزش غیرحضوری؛ به این نوع آموزش عادت کرده‌اند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن بیان اینکه دانش آموزان به آموزش غیرحضوری عادت کرده‌اند، تاکید کرد در دوران پساکرونا آسیب هایی در سه زیرمجموعه آموزش و پرورش؛ فرهنگیان،‌ اولیاء و به ویژه دانش‌آموزان رخ خواهد داد که باید با استفاده از راهکارها و برنامه‌های موثر برای رفع این آسیب‌ها اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: دانش‌آموزان بعد از ٢٢ ماه آموزش غیرحضوری؛ به این نوع آموزش عادت کرده‌اند

سومین جلسه هم اندیشی شناسایی آسیب های دوران کرونا بر دانش آموزان و تدوین بسته ترمیمی صبح امروز با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای معاونین و روسای ادارات تابعه معاونت های آموزش ابتدایی، متوسطه، پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد.

در این نشست عبدالرضا فولادوند ضمن اشاره بر اهداف نشست گفت: هدف این جلسه مشکلات و تنگناهای مربوط به دوران پیشاکرونا نیست،چرا که اکنون اولویت با شناسایی و حل آسیب هایی است که در دوران کرونا به بدنه آموزش و پرورش وارد شده و آسیب های پسا کرونا در پی آن ایجاد شده است.

وی افزود: باید توجه شود که در طول این ٢٣ ماه چه صدماتی به پیکره آموزشمان وارد شده و زیرمجموعه های ما در حوزه دانش آموزی، فرهنگیان و اولیا چه آسیب های خوردند و رفتارها چگونه تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند و چه صدماتی در پس این ویروس بوجود آمده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شرایط آموزش مجازی بر روابط میان اولیا با دانش آموزان، اولیا با مربیان،‌ دانش آموزان با هم و دانش آموزان با مدرسه آسیب هایی وارد و تغییراتی ایجاد کرده است اذعان کرد: نبود بچه ها در مدرسه فضای آموزش را به چه سمت و سویی می کشاند؟ درصد استقبال والدین و دانش آموزان از حضور در مدرسه در شرایط فعلی تا چه میزان است؟این ها مسائلی است که باید بررسی و مورد تحلیل و برنامه ریزی واقع شود.
فولادوند با تاکید بر اینکه دانش آموزان به دنبال ٢٢ ماه آموزش غیرحضوری به این شرایط آموزشی عادت کرده اند و دوری از آن برایشان سخت است خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که دوران کرونا با انقلاب دیجیتالی که در حوزه آموزش در کشورمان ایجاد کرد، ساختارهای پیشین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد که هم نکات مثبتی دارد و هم نکات منفی که یکی از آنها مشکلات دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی است که در راستای حل ضعف های ایجاد شده و جبران این صدمات، باید اقدامات، راهکارها و برنامه های موثر آموزشی بر اساس به روزترین دستاوردهای آموزشی دنیا انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه به مدد همان انقلاب دیجیتال دستاوردهای ارتباطی در این دو سال میان تمام ارکان آموزش و پرورش ایجاد شده افزود: باید از این فرصت برای بررسی مشکلات پساکرونا و ارائه راه حل هایی مناسب اقدام کنیم و در هر حوزه در جهت رفع و جبران صدمات به صورت تخصصی گام برداریم.
وی در پایان توانمندسازی نیروی انسانی را مهم برشمرد و گفت: باید با بالا بردن انگیزه در نیروی انسانی و توانمندسازی آن ها شرایط را بهبود بخشید.
گفتنی است در این جلسه همه اعضاء‌ به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بررسی وضعیت معاونت ها و آسیب شناسی هرکدام از حوزه ها در دستور کار جلسات بعد قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار