رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش:

سرمایه‌گذاری آموزشی در پیش‌دبستانی، پیشرفت تحصیلی در آینده را تضمین می‌کند

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش در همایش هفته پژوهش در شهریار، گفت وضعیت آموزش پیش‌دبستانی در نظام آموزشی دنیا، پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را در مقاطع دیگر تضمین می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری آموزشی در پیش‌دبستانی، پیشرفت تحصیلی در آینده را تضمین می‌کند

فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد جهت توسعه نظام آموزشی لازم است تا در زمینه دستیابی به سند تحول بنیادین گام‌های استوارتری برداریم.

وی ضمن اشاره بر عملکرد دانش‌آموزان در زمینه پژوهش در دروس ریاضی و علوم در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول گفت: ایران نسبت به میانگین بین المللی مقداری پایین‌تر از کشورهای همسایه است که لازم است در این زمینه تلاش‌های مضاعفی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: طبق تحقیقات تیمز ۲۰۱۹، رعایت سه نکته از مطالب این سند در بین عوامل آموزشی در کشور ما لازم الاجرا است .

کریمی با اشاره به میانگین عملکرد پژوهشی در کشور بیان کرد: اولین شرط اصولی در نظام آموزشی جلوگیری از پراکندگی تحصیلی در میان معلمان دوره‌ ابتدایی است و شرط دوم بالا بردن ساعت‌های آموزشی در این دوره که با رعایت آن‌ها می‌توانیم وضعیت تحصیلی را به میانگین بین‌المللی برسانیم.

رئیس پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سرمایه‌ گذاری و افزایش سال‌های تحصیلی در پیش‌دبستانی عنوان کرد: شرط سوم بالا بردن عملکرد پژوهشی سرمایه‌گذاری در مقطع پیش‌دبستانی است، چنانچه دانش‌آموزان در پیش‌دبستانی بین دو تا سه سال مشارکت کنند میانگین پیشرفت تحصیلی بین ۵۰ تا ۶۰ نمره افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت، به پیشرفت تحصیلی در مدارس گفت: ما باید در حیطه شناختی در زمینه‌ فهمیدن، دانستن و به کاربستن فعالیت کنیم تا تفکر استدلالی و استنتاجی دانش‌آموزان را توسعه دهیم.

کریمی خاطر‌نشان کرد: برای اینکه بتوانیم سند تحول بنیادین را درست عملی کنیم باید افزایش سرانه‌ مالی را هم دراجرای آن نظر بگیریم.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار