مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

ضرورت ایجاد مرکز واحد برای رصد نیازها و تحلیل آمار مناطق در حوزه مدرسه‌سازی

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در گردهمایی مجامع خیرین مدرسه‌ساز، بر اهمیت و ضرورت تأسیس یک مرکز واحد جهت بررسی نیازهای مربوط به فضای آموزشی در مناطق تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد مرکز واحد برای رصد نیازها  و تحلیل آمار مناطق در حوزه مدرسه‌سازی

سید ‌مجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، در گردهمایی مجامع خیرین مدرسه‌ساز مناطق ۲۱ گانه، بیان کرد: کار مدرسه‌سازی، فعالیت ظریف و دشواری است و همراهی مسئولین نهادها در راهبری فعالیت‌های خیرین، ستودنی است.

او ضمن اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های تهران، ادامه داد: استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز، ۸/۵ متر است که در شهرستان‌های تهران به زیر ۳ متر کاهش یافته‌است.

هاشمی در مورد افزایش تعداد دانش‌آموزان این استان، نسبت به سال گذشته صحبت کرد و گفت: با تلاش بسیار توانستیم مدارس را از ۳ نوبته شدن نجات دهیم اما اگر دقت نظر و برنامه‌ریزی نباشد، با وجود مهاجرین از سراسر کشور و اتباع، در حفظ سطح کیفیت آموزشی به مشکل برمی‌خوریم.

او افزود: یکی از مسائلی که به عنوان یک چالش در رابطه با تقویت جریان خیرین و تکریم آن‌ها، مطرح شده این است که ما باید ارتباط بین مدرسه ساخته شده و خیرین را حفظ کنیم، نیت آن‌ها را قدر بدانیم و طبق این جریان هم عمل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بر پایان‌ناپذیر بودن نیازهای فضای آموزشی تأکید کرد و گفت: جریان خیرین، اتفاق بسیار مثبت و سازنده‌ای است و برای استفاده از ظرفیت وجود خیرین در مناطق ۲۱ گانه، باید هویت آن‌ها را تقویت کنیم و این کار با ایجاد مرکزی برای رصد دائمی نیازها و تحلیل آمار و شرایط مناطق در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، تحقق می‌یابد.

سید‌مجتبی هاشمی خاطرنشان کرد: در مدرسه‌سازی باید شاخص‌ها، مشخص باشد و ظرفیت‌های جدید در حوزه دولتی و نیمه‌دولتی را زمینه‌یابی کنیم، همچنین مهم‌ترین نکته برای فعالیت خیرین، نیاز مبرم منطقه به‌ وجود مدرسه و مورد استفاده آن است که با آگاهی دادن به خیرین و انعطاف‌پذیری در مورد انتخاب مکان مدرسه‌سازی، این مهم، محقق می‌شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار