فولادوند در گفت و گو با مدیران مدارس شهر تهران تاکید کرد:

آموزش حضوری در مدارس الزامی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن یادآوری اینکه؛ اکنون مرحله جدیدی از آموزش در بحران کرونا آغاز شده است و به حکم قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ بنا شد که مدارس به تدریج و آرام، وضعیت آموزش حضوری به خود بگیرند، تاکید کرد هیچ مدرسه ای نباید صرفا فقط برنامه آموزش مجازی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حضوری در مدارس الزامی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با مدیران مدارس پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگرانی که در هشت سال دفاع مقدس؛ در دفاع از انقلاب جان عزیز خود را فدا کردند؛ از زحماتی که فرهنگیان فرهیخته طی ۲۲ ماه گذشته در امر آموزش آینده سازان ایران اسلامی کشیدند قدردانی کرد.

وی خطاب به مدیران واحدهای آموزشی شهر تهران با بیان اینکه با مدیریت و از خود گذشتگی شما توانستیم این ایام را سپری کنیم و روزهای سخت و طاقت فرسایی که در زیست بوم جدید و آموزش در بحران داشتیم را پشت سر بگذاریم؛ افزود: اکنون وارد مرحله جدیدی از آموزش در بحران شده ایم و به حکم قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ بنا شد که مدارس به تدریج و آرام؛ وضعیت آموزش حضوری به خود بگیرند.

فولادوند ادامه داد: وزارت بهداشت پروتکل‌هایی از جمله پروتکل 06 را به ما اعلام کرد که در آنجا قوانین و مقرراتی را مقرر کرده بود که می بایست وضع موجود مدارس با آنها تطبیق داده می شد و با تشکیل شورای مدرسه و همچنین کمیته سلامت مدرسه نوع آموزش حضوری در مدرسه را مشخص می کردیم و همچنین مدیران ضمن توجیه اولیا؛ برای کسب مجوز؛ درخواست خود را به اداره ارسال می کردند که این امر اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران آموزش حضوری در مدارس را الزامی دانست و گفت: هیچ مدرسه ای نباید صرفا فقط برنامه آموزش مجازی داشته باشد؛ مدرسه می تواند با استفاده از روش های متعددی که در الگوی بخشنامه الگوی بازگشایی برای شما ارسال شده؛ نوع حضور دانش‌آموزان را بعد از اینکه شرایط سنجیده شد و به تایید بهداشت منطقه رسید را انتخاب کند و هیچ مدرسه ای نباید حداقل کمتر از یک روز آموزش برای شاگردان در نظر گرفته باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان نباید برای یک ساعت تا ۲ ساعت در هفته فقط به مدرسه بیایند؛ باید کلاس را با تناسبی که نسبت به مساحت کلاس بسته می شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تقسیم کنیم و دانش آموزان باید حداقل هفته ای یک روز را در مدرسه حضور داشته باشند.

فولادوند با اشاره به این موضوع که ملاک جمعیت مدرسه نیست و ملاک جمعیت کلاس درس است؛ افزود: جمعیت کلاس باید کنترل شود و نکته بعد اینکه اخذ رضایتنامه از اولیا یک اقدام غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد: باید به اولیا آرامش و اعتماد بدهیم که در مدرسه تمام پروتکل‌ها رعایت می‌شود و در خصوص زنگ های تفریح مدیریت انجام بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت زنگ های تفریح را یک امر بسیار مهم قلمداد کرد و ادامه داد: نباید تعداد دانش آموزان به حدی باشد که فاصله اجتماعی به هم بخورد. ما به نوعی اصل را بر بازگشایی مدارس قرار دادیم؛ اما انتخاب الگو را بر عهده شورای مدرسه گذاشته‌ایم. بازگشایی الزامی است و عوامل مدرسه باید طبق برنامه حضور داشته باشند.

وی افزود: ما به نوعی باید آرامش و امنیت را برای خانواده فراهم کنیم و اولیا با بازدید از کلاس ها اطمینان پیدا کنند که رعایت شیوه نامه ها را مد نظر داریم.

فولادوند در ارتباط با نرم افزار شاد نیز تاکید کرد: تمام دانش آموزان باید در شبکه شاد عضو باشند؛ اصل پیام رسان شاد است که دسترسی به دانش آموز می دهد برای ارتباط صوتی و مباحث آموزشی که باید حتما رعایت کنیم.

فولادوند با تشریح فلوچارت عملیات بازگشایی توضیح داد: ابتدا مدرسه فرم چک لیست بهداشتی را باید پر کرده باشد و بعد از تکمیل چک لیست بهداشتی با تشکیل شورای مدرسه با حضور نماینده معلمان و نماینده انجمن؛ الگوی انتخاب شده و تطبیق داده شده با وضع را مکتوب می کنید و صورتجلسه شورای مدرسه و کمیته سلامت موجود باشد و تصمیم بگیرند که مدرسه به چند گروه تقسیم شود.

وی ادامه داد: پس از آن که منطقه به شما مجوز ارائه کرد که دانش آموزان را با رعایت شیوه نامه ها به مدرسه بیاورید؛ برنامه درسی را مصوب می کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت تصریح کرد: نظارت بازرسین وزارت بهداشت در کنار مجموعه‌های درونی یکی که از مهمترین مواردی است که باید به آن پرداخته شود تا کارها به خوبی پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار