آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بزرگی برای بحث آموزش و فرهنگ‌ سازی در مقابله زلزله دارد

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد دستگاه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی عمومی نیاز به حضور آموزش و پرورش و دانش‌آموزان در همه موارد به ویژه در بحث ایمنی و مقابله با زلزله دارند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بزرگی برای بحث آموزش و فرهنگ‌ سازی در مقابله زلزله دارد

سید بهاء الدین ملک حسینی در حاشیه بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که به صورت حضوری در دبیرستان آرمیتا مصلی نژاد یاسوج برگزار شد، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: زلزله یکی از بلایای طبیعی که کشور ما دچار آن است و نیاز است دانش‌آموزان که تاثیرگذاری مهمی در جامعه دارند آموزش های لازم را فرا بگیرند و به خانوادهای خود نیز آموزش بدهند تا در موقع ضرورت بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور زلزله گفت: اجرای مانور زلزله یکی از روش های آموزشی است که با کمک دستگاههای مختلف آتش نشانی،ستاد بحران، استانداری، هلال احمر و سازمان دانش آموزی در تمامی مدارس استان برگزار می شود.

ملک حسنی با بیان اینکه دانش آموزان با فراگیری نکات ایمنی کمتر دچار سانحه خواهند شد، افزود: امروز دانش‌آموزان با نحوه حفاظت از خود در برابر زلزله آشنا شدند و انتظار می‌رود این آموزش را به جامعه نیز انتقال دهند تا در صورت وقوع زلزله احتمالی افراد بتوانند خود را از خطر حادثه نجات دهند.

مانور زلزله در همه مدارس تمام تشکیلاتی به صورت حضوری اجرا شد

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با پانا اهمیت این مانور را افزایش سرعت عمل، بالابردن مهارت و عکس العمل صحیح و کاربردی کردن آنچه دانش آموزان در مورد زلزله و آمادگی در برابر آن آموخته اند بیان کرد.

سید نظام مرادی گفت: در این مانور دانش آموزان در مرحله پناهگیری به محض پخش اژیر، در مکان های مناسب مانند گوشه های دیوارهای داخلی کلاس، کنار دیوار های داخلی در راهروها و دور از حیاط پناه گرفته و تا اتمام اژیر در آن محل باقی ماندند.

وی افزود : در مرحله خروج پس از اتمام اژیر، دانش آموزان کلاس های مختلف با راهنمایی معلمان به نوبت و بدون هجوم کلاس هارا ترک کرده و در وسط حیاط جمع شدند.

مرادی بیان کرد: امروز با همکاری مربیان و دانش آموزان پیشتاز مانور زلزله در همه مدارس تمام تشکیلاتی به صورت حضوری اجرا شد، دانش آموزان در خانه و کنار خانواده خود این مانور را در بستر مجازی و شبکه شاد نیز برگزار کردند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان از تمام کسانی که در مانور زلزله همکاری لازم را داشتند، مدیریت بحران، اورژانس،هلال احمر، آتش نشانی،آموزش و پرورش استان و شهرستان بویراحمد، راه و شهرسازی، پلیس راهور و صدا و سیما تشکر کرد.

خبرنگار: مریم لحاکیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار