مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

دانش‌آموزان در شرایط بحرانی اثرگذار باشند

قم(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد دانش‌آموزان با اجرای برنامه هایی همچون اجرای مانور زلزله قادر خواهند بود که در شرایط بحرانی و خاص، در جامعه اثرگذار باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در شرایط بحرانی اثرگذار باشند

«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در حاشیه اجرای بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی که به طور نمادین در آموزشگاه امامت ناحیه یک قم برگزار شد، با تقدیر از مجریان مانور، اظهار داشت: امروز در نظام تربیتی جمهوری اسلامی، دانش آموزان به دلیل فراگیری مهارت های دوران تحصیل، به عنوان افرادی تحصیل کرده و ماهر و همچنین موثر در نهادینه کردن فرهنگ در آموزش و پرورش، خانواده و جامعه معرفی می شوند.

وی افزود: تاثیرگذاری علم دانش آموز در عمل، از مسائل مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و می تواند سرعت کشور را روزبروز در مسیر توسعه، افزایش دهد و برگزاری مانور نیز، تمرینی برای اجرای عملی مهارت های علمی است.

رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قم با اشاره به اجرای مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان قم، عنوان کرد: ما با هر توانایی و بضاعتی که بود بحمدالله موفق شدیم مانور زلزله را با همکاری دستگاه های ذیربط و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، اجرا کنیم.

وی ادامه داد: همه 280 هزار دانش آموز استان قم که بخشی از جمعیت 15 میلیونی دانش آموزی کشور هستند، در هر لحظه و هر شرایطی باید آمادگی های لازم را برای مواجهه با بحران ها و بلاهایی طبیعی داشته باشند و ما با ارائه دستورالعمل های لازم در بستر شاد، حتی اولیاء را نیز در جریان قرار دادیم که اگر بحرانی پیش آمد، در کنار دانش آموزان، از آمادگی های کافی برخوردار باشند.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه تعطیلی 19 ماهه کلاس های حضوری مدارس در ماه های کرونایی، بخاطر حفظ سلامتی دانش آموزان بود، تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و در شرابط خاص مانند کرونا، سیل، زلزله و دیگر بحرانها، نیروهایی تاثیرگذار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار