رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش قم:

آموزش و پرورش در برگزاری یادواره های شهدا پیشتاز است

قم (پانا) - رییس اداره فرهنگی، هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد آموزش و پرورش به سبب گستردگی مخاطب و اجرای طرح هایی همچون لاله‌های روشن، در برگزاری یادواره های شهدای پیشتاز است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در برگزاری یادواره های شهدا پیشتاز است

«اکبر علی بابایی» رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نخستین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ساختمان خاتم قم اظهار کرد: آموزش و پرورش به لحاظ ارتباط با مخاطب، گسترده ترین مجموعه است و بیش از نیمی از افراد جامعه با آن در ارتباط هستند و برگزاری کلاس های مجازی نیز به آن دامن زده است.
وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه هایی در خصوص بزرگداشت سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در 12 محور پیرامون شخصیت سردار سلیمانی به میزبانی شهر کرمان برگزار می شود.
رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش قم یادآور شد: دانش آموزان و فرهنگیان استان در این جشنواره فعالیت زیادی دارند و اختتامیه آن بیستم دیماه پس از مراسم دومین سالگرد سردار شهید برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای 50 هزار یادواره در 50 هزار مدرسه کشور با عنوان طرح لاله های روشن، عنوان کرد: این طرح، سومین سال است که اجرا می شود و در کل استان قم، هزار مدرسه شهری و روستایی در طول سال و بخصوص ایام سالگرد سردار سلیمانی این یادواره را برگزار می کنند.
علی بابایی همچنین موضوع بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: شعار امسال ما، «دانش آموزان، طلایه داران گام دوم انقلاب» است و در هر جلسه و نشستی، پیشنهاد برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب را داده ایم و معتقدیم انقلاب به دست دانش آموزان صادر می شود.
وی تاکید کرد: این بیانیه، علاوه بر متن، تفسیرش هم مهم است و سال گذشته مسابقه کتابخوانی با عنوان «رفیق خوشبخت من» را برگزار کردیم که حدود 12 هزار نفر در آن شرکت کردند.
رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره های شهدا را نیازمند تلفیق با مقوله هنر دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر فعالیتی برای ماندگاری نیازمند آن است که در قالب هنر بگنجد کما اینکه تابلوی عصر عاشورای استاد «فرشچیان» و تصویر دست قطع شده سردار سلیمانی به سبب برخورداری از وجهه هنری، هیچگاه از اذهان محو نخواهند شد.
وی برگزاری شب شعر با حضور شاعران معلم و دانش آموز و سایر شاعران آیینی استان را اقدام شایسته دیگری متناسب با بزرگداشت سردار سلیمانی خواند و ادامه داد: در خصوص برگزاری یادواره های شهدا، می توان این یادواره ها را در نقاطی از شهر قم که ساکنانی از خانواده های رزمندگان و شهدای فاطمیون سکونت دارند، برگزار کرد.
علی بابایی ابراز داشت: اگر محتوای مورد نیاز مثل کلیپ هایی در مورد شهدا و دفاع مقدس تولید شود و به دست مدیران مدارس و مجری یادواره های شهدا برسد، در تمام گروه های مجازی و بین تمامی مربیان پرورشی منتشر خواهد شد.
وی افزود: مدارس ما برای برگزاری یادواره ها به امکاناتی مثل تور استتار، جعبه مهمات، مین پلاستیکی و... نیاز دارند و لازم است سیستمی طراحی شود تا عندالمطالبه به دست مجریان یادواره ها برسد.
رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در دو سالی که کلاس ها مجازی بود، تصاویر راهیان نور در فضای شاد پخش می شد و بنا بر آمار، بالغ بر 90 هزار دانش آموز از این تصاویر و ویدئوها بازدید کردند.
وی با اشاره به فعالیت 400 هیات عزاداری ثبت شده دانش آموزی در استان قم گفت: از تمامی ظرفیت های استان می توان در پاسداشت یاد و خاطره شهدا، گسترش فرهنگ روایتگری نوجوانان و انتشار در فضای مجازی بهره مند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار