رخشانی‌مهر در پیامی به مناسبت هفته بسیج:

بسیج یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت بسیج نه تنها یک نهاد پاسدار انقلاب، بلکه یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بسیج یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و فرمانده پایگاه بسیج شهید صادقی مقدم کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند. "امام خمینی (ره)"

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برکات و دستاوردهایی برای کشور عزیزمان داشته است که در تاریخ این سرزمین چون نگینی می درخشد، یکی از این افتخارات تشکیل بسیج مستضعفین بود که شمیم دل انگیز آن فضای کشور را آکنده کرد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی با درایت و دوراندیشی و با شناخت دقیق از نقش حیاتی مردم و نیروهای داوطلب مردمی در پیشبرد و به ثمر رساندن اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی فرمان تشکیل این مدرسه عشق را صادر کرد.

بسیج نه تنها یک نهاد پاسدار انقلاب، بلکه یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی و کارزار در این دنیای پرآشوب و فتنه است و بسیجی بودن یعنی جهاد و تلاش آگاهانه برای مقابله با مشکلات و فراهم کردن زندگی پاک و سعادتمند برای همنوعان خود.

نهاد مردمی بسیج پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است؛ و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوندی دارد که به هیچ وجه گسستنی نیست، زیرا که «بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همة مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.»

تلاش و همراهی بسیجیان عزیز در عرصه توسعه فضاهای آموزشی و گسترش عدالت آموزشی در کنار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توانسته است موجب دلگرمی ما به ویژه در مناطق محروم و دوردست و سخت گذرشود و این تعامل و هم افزایی سازنده داوطلبان و نیروهای جهادگر بسیج سازندگی قابل ارج است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، سالروز تشکیل این نهاد مردمی را به محضر بسیجیان عزیز به ویژه همکاران بسیجی تبریک عرض می نمایم و برای همگان در پیمودن مسیر رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی تندرستی و توفیق آرزو میکنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار