آغاز به کار کانال پیش‌دبستانی باغ غنچه‌ها در بستر شاد

اردبیل (پانا) - در آیین ویژه‌ای کانال آموزشی طرح ملی پوشش آموزش مجازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی، در سالن همایش آموزشگاه راهیان صادق (ع) و در بستر شبکه شاد آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار کانال پیش‌دبستانی باغ غنچه‌ها در بستر شاد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در این آیین احمدناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی گفت: گزارشات آماری و تحقیقات در تحلیل وضعیت آموزشی دوره اول ابتدایی نشان می دهد، دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را سپری کرده اند، در پیشرفت تحصیلی خود، تفاوت معناداری با سایر دانش آموزان دارند.

وی افزود: هر چند دوره پیش دبستانی، دوره رسمی نیست، ولی اصرار ما از والدین این است که حتما فرصت حضور در این دوره را برای فرزندان خود بوجود بیاورند.

این مقام مسئول با عنوان اینکه آموزش و پرورش بسترهای لازم برای حضور نوآموزان در دوره های پیش دبستانی را فراهم آورده است، اظهار کرد: علاوه بر صدور مجوز برای فعالیت موسسات غیردولتی در دوره پیش دبستانی، در مدارس روستایی چند پایه نیز این امکان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تولید برنامه های تلویزیونی با حضور مربیان پیش دبستانی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید برای پوشش بیشتر نوآموزان، برنامه های تلویزیونی به 30 برنامه افزایش پیدا کرده است.

به گفته ناصری امسال موفق شدیم در جذب نوآموزان پیش دبستانی نسبت به زمان مشابه در سال تحصیلی گذشته 12 درصد افزایش داشته باشیم.

وی با تشریح آموزش در شرایط کرونایی کشورگفت: با اینحال مربیان دست از کار نکشیده اند و با تولید محتواهای مفید و بارگذاری آن در کانال باغ غنچه ها فعالیت های خود را بصورت مستمر ادامه داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از سازمان ها و نهادهای دولتی همچون صدا و سیما، شهرداری، شورای شهر و .... تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیداوراری نمود که این نهادها در سال تحصیلی پیش رو نیز آموزش و پرورش را یاری خواهند کرد.

در ادامه رخساره فضلی ،مشاور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و مسئول هماهنگی امور پیش از دبستان نیز که بصورت ویدیو کنفرانس در این آیین حضور داشت، از اهتمام معاون آموزش ابتدایی استان و تمامی معاونان، کارشناسان، مدیران و مربیان در جذب و پوشش حداکثری نوآموزان پیش دبستانی قدردانی کرد.

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای شناسایی و جذب حداکثری نوآموزان پیش دبستانی در طرح ملی مجازی شد.

مشاور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأثیر این دوره در شکل دهی موفقیت های تحصیلی کودکان در سال های بعد و توجه به اهمیت آموزش کودکان دو زبانه را از لزوم گسترش برنامه های پیش از دبستان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار