هومن افاضلی در گفت‌وگو با پانا:

اتفاق خوبی نیست که صدرنشین آسیا مشکل لباس دارد

غییت مهدی طارمی در دراز مدت به تیم ملی ضربه می‌زند

تهران (پانا) - مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به مدیران فدراسیون توصیه کرد سریع‌تر مشکلات تیم ملی را رفع کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اتفاق خوبی نیست که صدرنشین آسیا مشکل لباس دارد

هومن افاضلی در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و اعتراض مشترک بازیکنان به وضعیت تدارکات تیم ملی گفت: « اصلا اتفاق خوبی نیست که مسائل این چنینی در فضای مجازی یا به شکل بیانیه منتشر شود چرا که کشورهای دیگر این مسائل را بازتاب می‌دهند و برای تیمی که هم‌اکنون در صدر جدول است و تیم اول آسیا محسوب می‌شود، نداشتن لباس مناسب اتفاق خوبی نخواهد بود. از طرف دیگر باید به بازیکنان تیم ملی هم حق بدهیم که شرایطشان به قدری آشفته بوده که تصمیم گرفته‌اند دست به چنین کاری بزنند و به صورت مشترک در فضای مجازی اعتراض خود را نشان دهند. »

وی ادامه داد: «از طرف دیگر مهم‌ترین رکن هر تیم بازیکنان هستند که باید از همه نظر راضی باشند و شرایط مناسبی برای آن‌ها فراهم شود. مردم به عشق همین هواداران به ورزشگاه می‌آیند و برای دیدن آن‌ها لحظه شماری می‌کنند، مردم برای دیدن مربی یا رئیس فدراسیون یا هر کس دیگر به ورزشگاه نمی‌آیند، بلکه آن‌ها برای دیدن بازیکنان حاضرند هزینه کنند و به ورزشگاه بیایند بنابراین بازیکنان باید در شرایط مناسب قرار داشته باشند تا این مسائل به وجود نیاید. »

افاضلی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی در برابر لبنان خودباوری داشتند که می‌توانند این بازی را ببرند، عنوان کرد: « همه بازیکنان تیم ملی اعتقاد کامل داشتند که می‌توانند این بازی را ببرند به همین خاطر تا دقایق پایانی تلاش کرده‌اند تا نتیجه را تغییر دهند. بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی هستند با دل و جان برای پیروزی تیم ملی تلاش می‌کنند و باید فدراسیون فوتبال قدر این بازیکنان را بدانند. لبنان بسیار بسته بازی می‌کرد و کار برابر این تیم‌ها بسیار سخت است. اگر آن‌ها این باور را داشته‌اند که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند و تا دقیقه پایانی بازی تساوی را به برد تبدیل کنند، فدراسیون فوتبال هم باید قدر این بازیکنان را بداند و همه شرایط را برای آن‌ها فراهم کند. این بازیکنان نباید برای حداقل‌ها اعتراض کنند و این اصلا در شان تیم ملی فوتبال یک کشور نیست. »

سرمریی سابق تیم ملی فوتبال امید عنوان کرد: « قطعاً اگر شرایط عادی بود بازیکنان به صورت مشترک به این وضعیت اعتراض نمی‌کردند، بنابراین کاملاً مشخص است که آن‌ها همگی از شرایط ناراضی هستند و بهتر است فدراسیون فوتبال تا انگیزه بازیکنان کاهش پیدا نکرده و دلسرد نشده‌اند فکری برای این وضعیت کنند. اتحاد در تیم ملی نباید از بین برود و بازیکنان باید تحت هر شرایطی تمرکزشان حفظ شود. درست است که ما مسیر صعود را تا حد زیادی طی کرده‌ایم اما همچنان بازیکنان تیم ملی به انگیزه نیاز دارند و نباید شرایطی فراهم شود که آن‌ها دچار بی‌انگیزگی شوند.»

افاضلی بیان کرد:«معمولا هر رئیس فدراسیونی که روی کار می‌آید وعده‌های اقتصادی زیادی می‌دهد، من نمی‌دانم الان شرایط در فدراسیون فوتبال به چه صورت است اما قطعاً وضعیت خوب نیست که ملی‌پوشان تا به این حد نسبت به شرایط گله‌مند هستند. در حال حاضر مهم‌ترین کاری که مسئولان و مدیران باید انجام دهند این است که به وعده‌هایی که به بازیکنان داده‌اند عمل کنند و بیش از این نباید اجازه دهند حاشیه در تیم رخنه کند. »

وی به بازی ایران مقابل سوریه اشاره کرد و گفت: « من پیش از این هم گفته بودم بازیکنان تیم ملی نباید لبنان را از پیش بازنده بدانند چرا که خاصیت این تیم‌ها بسته بازی کردن است. دیدیم که این اتفاق هم افتاد آن‌ها پس از گل اول به شدت بسته بازی کرده‌اند و تنها به دنبال وقت‌کشی بودند تا بتوانند بازی را به سود خود به پایان برساند اما بازیکنان ما به لحاظ فنی و تاکتیکی از همه نظر سر بودند و همین موضوع هم باعث شد تا آن‌ها در دقایق پایانی هم پیروز میدان شوند؛ در بازی با سوریه هم شرایط به همین صورت است، این تیم هم بسته بازی می‌کند اما ملی‌پوشان ما از هر نظر نسبت به حریف خود برتری دارد اما باید این موضوع را مدنظر بگیرد که بسته بازی کردن تیم حریف ممکن است سخت موقعیت گل بدهد به همین خاطر از هر فرصتی برای گلزنی باید استفاده کنند. »

دستیار علی دایی در تیم ملی ایران همچنین در مورد حواشی طارمی و اسکوچیچ و تاثیری که روی تیم ملی گذاشت، عنوان کرد: « طارمی سرمایه فوتبال ما است و بازیکنی است که شاید غیبتش در یکی دو بازی احساس نشود اما غیبت او در درازمدت به تیم ملی لطمه می‌زند. من طارمی را دوست دارم اما به نظرم کار اسکووچیچ در مورد دعوت نکردنش درست بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار