علت حذف نیروهای خرید خدمات آموزشی در نیشابور تشریح شد

نیشابور (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، علت حذف نیروهای جذب شده در قالب خرید خدمات آموزشی در این شهرستان را پر شدن ساعت اختصاص داده شده به نیشابور معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
علت حذف نیروهای خرید خدمات آموزشی در نیشابور تشریح شد

علیرضا کلیدری، در رابطه با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به پانا گفت:« یکی از روش هایی که از قبل نیز مرسوم بوده، جذب نیروی انسانی از طریق بسته های حمایتی یا خرید خدمات آموزشی توسط موسسان است که در این طرح، افراد به موسس معرفی و پس از طی شدن مراحل قانونی، سازماندهی لازم و جذب صورت می گرفت. در سال جاری نیز پس از مجوزی که از استان ابلاغ شد، موسسان پس از ثبت نام و انجام مصاحبه های لازم، لیست پیشنهادی خود را به اداره اعلام و جهت تایید نهایی به استان ابلاغ شد. پس از بررسی های انجام شده در استان این لیست به دلیل پر شدن سقف ساعت اختصاص داده شده به نیشابور مورد تایید قرار نگرفت.»

وی افزود:«سقف اختصاصی به نیشابور در سال گذشته 9 هزار و 360 ساعت بوده است که این سهمیه در سال جاری در مرحله اول به 10 هزار و 56 ساعت افزایش و پس از رایزنی های انجام شده توسط این معاونت در نهایت 10 هزار و 200 ساعت مورد تایید قرار گرفت. نکته مهم اینجاست که چون برخی از نیروهای خرید خدمات در سنوات گذشته کمتر از 24 ساعت کلاس داشته اند و در سال جاری به اجبار می بایست به صورت تمام وقت و 24 ساعت کامل، کلاس داشته باشند، ساعت اختصاصی به نیشابور توسط نیروهای سال گذشته پر شده است. در واقع بحث حذف افراد به منزله اینکه آموزش و پرورش نیرویی را جذب کرده، ابلاغ صادر کند و سپس آن را حذف کند وجود ندارد. در این بین دوره های تحصیلی با توجه به نیازی که داشته و اعتمادی که کرده اند، قبل از تایید نهایی استان تعدادی از افراد جدید را چند روزی به کلاس درس فرستاده که متاسفانه با عدم تایید استان مواجه شده اند.»

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد:«ما شدیدا پیگیر این قضیه هستیم که بتوانیم مجوز جدیدی را دریافت کنیم، چرا که نیاز شدید فعلی ماست و با احتساب سهمیه اختصاصی کنونی، مشکلات کمبود نیروی انسانی ما رفع نخواهد شد. ما سقف ساعتی خود را رعایت کرده ایم و چنانچه به این سقف اضافه شود، بر اساس اولویت از نیروهای جدید که توسط موسسین معرفی شده است، استفاده خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار