علیرضا کاظمی:

دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از آسیب‌های جامعه امروز است

مشهد (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی کشور در مشهد گفت در نظام تعلیم و تربیت، کتاب و کتابخوانی که کانون اصلی آن مدرسه است اندکی مورد غفلت قرار گرفته است و توجه به این مهم امروزه بیش از پیش احساس می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از آسیب‌های جامعه امروز است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا کاظمی در این مراسم با بیان اینکه چشمه جوشان پر خیر و برکت مجمع خیرین مدرسه ساز از جوار مضجع شریف امام رضا(ع) جوشید و امروزه تبدیل به یک درخت تنومند و پر ثمر در کشور شده است، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک مرکز تربیتی متمایز در سطح کشور هستیم، امروزه یکی از آسیب‌های جامعه دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با تاکید بر ایجاد پیوند عمیق و وسیع میان دانش‌آموزان و فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در نظام تعلیم و تربیت کتاب و کتابخوانی که کانون اصلی آن مدرسه است اندکی مورد غفلت قرار گرفته است و توجه به این مهم امروزه بیش از پیش احساس می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این کتابخانه باید محل رفت و آمد شبانه روزی متراکم دانش آموزان به منظور افزایش سرانه مطالعه کتب درسی و غیردرسی باشد افزود: لزوم تجهیز این کتابخانه با رویکردی فناورانه مورد تاکید است، در این راستا مبلغ دو میلیارد ریال بابت تهیه کتاب به این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

در ابتدای جلسه نوراله جوانشیری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد مقدس با بیان اینکه کتاب خانه "زنده یاد فرزانه گواهی" بزرگترین کتابخانه دانش آموزی کشور به حساب می آید اظهار کرد: این بنا با زیربنای ٩٨٠ مترمربع در پنج سالن با اعتباری بالغ بر ٨ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار