سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

تربیت محور نبودن ساختار برنامه درسی، چالشی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است

مشهد (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی عنوان کرد تربیت محور نبودن ساختار برنامه درسی، چالشی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت محور نبودن ساختار برنامه درسی، چالشی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا کاظمی در این جلسه با بیان اینکه مهر امسال در تاریخ آموزش و پرورش دیگر تکرار نخواهد شد اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی های رئیس جمهور در این ایام بی نظیر بوده است و نگاه دولت به آموزش و پرورش در این ایام تحسین برانگیز بوده است.

وی با بیان اینکه اُنس با قرآن کریم رمز موفقیت و عاقبت بخیری و شاخص سعادت انسان است، اظهار کرد: راهبرد قرآن کریم برای ساختن جامعه، ساختن خود است، معلمی که نتواند نقش الگویی خود را به شیوه شایسته ای ایفا کند، کلامش نفوذ و اثربخشی نخواهد داشت.

کاظمی با بیان اینکه شاخص اثرپذیری حرف و عمل آدمی میزان اخلاص فرد است، افزود: استراتژی ما بازگشایی مدارس با رویکردی آرام، تدریجی و اقتضائی همراه با تامین سلامت دانش‌آموزان و اقناع سازی جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یکپارچه نظام تعلیم و تربیت، عاملی مهم در ماندگاری مهر ١۴٠٠ به شمار می رود، گفت: مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش "تربیت" است، تربیت محور نبودن ساختار برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت، چالشی اساسی به شمار می‌رود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بی ثباتی مدیریت و فقدان الگوی شایسته مدیریت، چالش های دستگاه تعلیم و تربیت را تشدید می کند، افزود: آموزش و پرورش زنده است، بنابراین برای دستیابی به تحول و موفقیت بایستی نیازهای اولیه آن تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار