مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد انتخابات شورای دانش‌آموزی با هدف تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان در مدیریت آینده جامعه انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان است

بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی با شعار«شورای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب اسلامی» همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، حسنعلی اصغری و جمعی از مسئولان استان و شهرستان البرز در دبیرستان نمونه دولتی پروین اعتصامی شهر الوند برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بیست و چهارمین دوره انتخابات دانش آموزی با هدف تمرین حضور در صحنه و مشارکت، تمرین دموکراسی برای دانش آموزان در مدیریت آینده جامعه است و هم‌اکنون هم می‌توانند در تمام عرصه‌های آموزشی و پرورشی و امور مدرسه به یاری مدیر و معلمان بشتابند.

حسنعلی اصغری، بیان کرد: دانش‌آموزانی که در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت می کنند و با رای دانش‌آموزان هر منطقه به عضویت شورای دانش‌آموزی در می آیند. این منتخبین شوراهای دانش آموزی مشاوران خوبی برای مسئولین آموزش و پرورش آن منطقه هستند و قطعاً در پیشبرد اهداف آموزشی نقش بسزایی دارند.

حسین رحیم خانی، معاون فرهنگی و پرورشی مدیریت آموزش وپرورش استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: شورای دانش آموزی بزرگترین شبکه اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در مدارس کشور است.

وی تاکید کرد: شورای دانش آموزی در حقیقت یک فرصت بی نظیر تربیتی است و کاملاً مدرسه محور است و فرصتی است که دانش آموزان خود را برای قبول مسئولیت های بزرگ در کشور آماده کنند. این شوراها با اهداف متعددی تشکیل می‌شود. از جمله تقویت و تمرین مسئولیت پذیری، تحقق شعار دانش آموزی، دانش‌آموز باوری، مشارکت در امر تصمیم گیری تربیت نیروی انسانی با بصیرت سیاسی و اجتماعی و رقابت سالم بین دانش آموزان تشکیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار