پیام مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بمناسبت انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و رئیس ستاد برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر فعالیت‌های شورای دانش آموزی استان به مناسبت بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بمناسبت انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس

متن پیام مهین منافی بدین شرح است:

بسمه تعالی

شورای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مدرسه و عرصه ای برای تمرین مشارکت جویی و مسئولیت پذیری دانش آموزان است تا منتخبین جامعه دانش آموزی، با انجام فعالیت های گروهی در بهبود و ارتقای برنامه های آموزشی و پرورشی مربوط به خود و همسالان سهیم باشند. این ضرورت، در ماده 18 از آیین نامه اجرایی مدارس تصریح و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای ایجاد زمینه مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت مدارس، یکی از راهکارهای ابلاغی ذکر شده "افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه" است. تحقق اهداف مبتنی بر این راهکار، با انتخابات شورای دانش آموزی و فعالیت آن در مدرسه، عینیت می یابد.

به حول و قوه الهی، تلاش مسئولین و مشارکت و بسیج عمومی، در دوران کاهش آثار زیان بار بیماری کرونا هستیم تا، با مهار این بیماری و به تبع آن، شاهد کاهش تدریجی محدودیت های قانونی مقرر بوده و زمینه مطلوب برای حضور جمعی دانش آموزان در فعالیت های پیش بینی شده در مراکز آموزشی و پرورشی فراهم آید.
اینک در آستانه برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که متناسب با وضعیت ناشی از بیماری کرونا به دو روش حضوری و یا غیرحضوری انجام می یابد، از همه همکاران خودم در سطوح ستادی تا آموزشگاهی و منطقه ای می خواهم، ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، زمینه انتخاباتی با رقابتی سالم، را فراهم کنند تا دانش آموزان بر اساس علاقه با انتخاب گزینه های مورد نظر شاهد تشکیل شورای دانش آموزی توانمند و برگرفته از مشارکت جمعی شوند.

مدیران و همکاران محترم در مدارس با هم سویی و اهتمام به تشکیل و هدایت شوراهای دانش آموزی و آشنا ساختن آنها به وظایف قانونی تعریف شده، همچنین تبیین و تشریح نحوه مشارکت آنان در جشنواره ها و کارشناسان محترم در مناطق آموزش و پرورش، با پیش بینی برنامه های آموزشی اعضای شوراها، زمینه را برای فعالیت شوراها بر اساس انجمن های موضوعی و تخصصی 18 گانه هموار سازند و ضمن واگذاری برنامه های تفویض شده در چهارچوب شیوه نامه اجرایی، روند تداوم برنامه ها را مورد پیگیری قرار داده و فعالان شوراها را ترغیب کنند تا از طریق بهبود بیش از پیش روند تصمیم گیری و تصمیم سازی، در اجرای برنامه های دانش آموزی که با کمک خود دانش آموزان صورت می گیرد، موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی آنان در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری و ورزشی را رقم بزنند.

امید است با استعانت از خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، در تحقق اهداف دولت کریمه جمهوری اسلامی، شاهد توفیق روز افزون همکاران و دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار