مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مطرح کرد:

شوراهای دانش‌آموزی بازوان توانمند اجرایی مدیران مدارس هستند

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در آئین نمادین استانی بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد مقدس گفت شوراهای دانش‌آموزی بازوان توانمند اجرایی مدیران مدارس هستند که می‌توانند در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرای برنامه‌ها و همچنین نظارت بر اجرای برنامه‌ها، نقشی موثر ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی بازوان توانمند اجرایی مدیران مدارس هستند

قاسمعلی خدابنده، در این مراسم با بیان اینکه خودباوری، اعتماد به نفس، اعتقاد به توانمندی ها و در معرض رأی دیگران قرار دادن خود، گام بسیار مهمی در فرآیند انتخابات شوراهای دانش آموزی است اظهار کرد: رهنمون ساختن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه و تربیت دانش آموزانی متعهد، مسئولیت پذیر، مومن، صادق و درست کار رسالت دستگاه تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز بایستی عهده دار یک نقش در مدرسه باشد تا اندوخته و تجربه مناسبی برای حضور فعال و موفق در جامعه داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه مخاطب مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوجوان و جوانان هستند، شوراهای دانش آموزی می توانند طلایه داران تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند.

خدابنده با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی فرصتی مغتنم برای تربیت دانش آموزانی قانون مدار، جامعه پذیر و مشارکت پذیر است، ادامه داد: شوراهای دانش آموزی بازوان توانمند اجرایی مدیران مدارس هستند که می توانند در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرای برنامه ها و همچنین نظارت بر اجرای برنامه ها نقشی موثر ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی میان عوامل اجرایی مدرسه و دانش آموزان هستند که نقش موثری در مدیریت مشارکتی مدارس دارند گفت: دانش آموزان استان خراسان رضوی همه ساله در مجلس شورای دانش آموزی کشور نقش آفرین بوده اند.

در ابتدای جلسه سیدجواد قوامی نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد مقدس با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی طلایه داران تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مخاطب اصلی آن جوانان هستند، نوعی امیدآفرینی مومنانه نسبت به آینده انقلاب اسلامی نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه محوری ترین اصل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تکریم و تعظیم همه ملت ایران است تصریح کرد: در این بیانیه ضمن تاکید بر چهار شعار استقلال، آزادی، عدالت و معنویت، چهار شعار اساسی اخلاق، عزت، عقلانیت و برادری نیز مطرح شده است.

همچنین مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شوراها نقطه اوج تجلی، مشارکت، نقش آفرینی و تاثیرگذاری در ساخت کشورمان هستند اظهار کرد: امروز به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موجی در کشور ایجاد شده است که یک گذار و انتقال مسئولیت را از باتجربه ها به جوانان رقم زده است.

وی افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی تجربه خوب و موفقی برای مشارکت و نقش آفرینی دانش آموزان در آینده جامعه به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار