شورای دانش‌آموزی، تسهیل‌کننده امور اجرایی در مدارس است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، با اشاره به اینکه هدف از انتخابات شوراها ایجاد فرصت برای دانش2 به مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه است، گفت از دانش‌آموزان خواسته شده که با بهره‌مندی از این فرصت و پذیرش مسوولیت‌ها، فرایند اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و امور اجرایی مدارس را تسهیل کنند و به عنوان نمایندگان سایر دانش‌آموزان، در تصمیم‌‌گیری‌های مربوط به خود مشارکت کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی، تسهیل‌کننده امور اجرایی در مدارس است

امید اسماعیلی امروز در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور، در دبستان پسرانه دانشگاه، ناحیه 2 شیراز، برگزار شد، در گفت‌وگو با پانا، با تاکید بر اینکه شوراهای دانش‌آموزی، موجب تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان می‌شود، گفت: شوراهای دانش‌آموزی و بعد از آن مجلس دانش‌آموزی، فرصتی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان برای حضور بهتر و موثرتر در اجتماع است.

وی گفت: تعداد اعضای شورای دانش‌آموزی به تعداد جمعیت دانش‌آموزی هر مدرسه بستگی دارد و مدارسی که تا 250 نفر جمعیت دانش‌آموزی دارند، می توانند 5 نفر اعضای رسمی شورا داشته باشند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس فارس، بیش از 75 هزار دانش‌آموز دختر و 69 هزار دانش‌آموز پسر به عنوان داوطلب شوراها با هم به رقابت خواهند پرداخت گفت: از این تعداد 22 هزار دانش‌آموزدختر و 16 هزار دانش‌آموز پسر به عنوان منتخبان شورا در مدارس برگزیده می‌شوند و به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان فعالیت خواهند کرد.

اسماعیلی گفت: بعد از برگزاری این انتخابات از بین 38 هزار نفر راه‌یافته به شوراهای مدارس، در هر منطقه و شهرستان 50 دانش‌آموز پسر و 50 دانش‌آموز دختر به عنوان نمایندگان شوراهای مناطق به فعالیت خواهند پرداخت و از این بین از هر منطقه نیز یک دختر و یک پسر به عنوان نمایندگان استانی شورا برگزیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات نمایندگان مجلس مناطق و استان‌ها هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود، افزود: 4 نفر دانش‌آموز دختر و 4 دانش‌آموز پسر به عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌‌‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب اسلامی» امروز 19 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار شد و بیش از 770 هزار دانش‌آموز از 6 هزار و 500 مدرسه استان فارس در این انتخابات شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار