در مراسم آغاز بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس سراسر کشور:

فولادوند: نظر متربی در فرآیند آموزش و پرورش یک اصل اساسی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نقش دانش آموزان را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مربوط به فرآیند آموزش و پرورش، مهم برشمرد و تاکید کرد شوراهای دانش‌آموزی بستر مناسبی برای شنیدن آراءدانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: نظر متربی در فرآیند آموزش و پرورش یک اصل اساسی است

بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی سراسر کشور؛ صبح امروز با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمدرضا رزاقی؛ مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان سازمان دانش آموزی به صورت پایلوت در مدرسه شاهد تهذیب منطقه ٢ تهران برگزار شد.

در این مراسم عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و اشاره به انتظار چندین ماهه آنها برای حضور در مدرسه گفت: صدای حضور شما دانش آموزان عزیز در مدرسه، به همه ما انگیزه می دهد مخصوصا به دبیران بزرگوار و ایثارگران عرصه تعلیم و تربیت که در دوران کرونا زحمات زیادی را متحمل شدند.

وی در ادامه با اشاره به مکان برگزاری مراسم؛ دبیرستان شاهد تهذیب افزود: باعث خوشحالی است که این مکان مقدس برای برگزاریاین مراسم نمادین انتخاب شده است.

فولادوند خاطرنشان کرد: حدود ٢۴ سال قبل کار بسیار خوبی انجام گرفت و در پی تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر انجام انتخابات و اهمیت آن داشت مجموعه آموزش و پرورش را بر این داشت تا مهارت انتخابات را در میان دانش آموزان توسعه دهیم. انتخابات صحیح، دقیق و راه های شناخت کاندیداها مهم ترین مباحث همه انتخابات هاست. رعایت قوانین و مقررات انجام مراحل انتخابات باید در راستای مهارت آموزی آنان تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، دو کاربرد اساسی را برای انتخابات شوراهای دانش آموزی عنوان کرد و گفت: این دانش آموزان امروز؛ آینده سازان و انتخابگران آینده هستند در مجموعه آموزش و پرورش جایی که سیاست در راستای حذف محفوظات و آموزش مهارت های زندگی بود. اصلی ترین مهارت برای اینکه بتوانیم جامعه ای پویا و توسعه یافته داشته باشیم مهارت انتخاب است که بعد اول بود. اما بعد دوم بحث دخالت دانش آموزان در امور اجرایی مراکز آموزشی و مدارس است. نظر متربی در پرورش و آموزش یک اصل اساسی است مربی نمی تواند بدون نظر، موضوع آموزش و پرورش را انتخاب کند و متربی باید در آن نقش داشته باشد، بنابراین برای اینکه نظر دانش آموزان را در مدارس در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و... داشته باشیم و جامعه پذیری را ارتقا دهیم و دانش آموزان به عنوان مشاورینی امین و تیزبین در بطن جامعه هدف آموزش و پرورش؛ می توانند نظراتشان را ارائه دهند و ما بر اساس آن در مدارس برنامه ریزی ها را داشته باشیم.

فولادوند اظهار کرد: ما امروز بیست و چهارمین دوره این انتخابات را در شرایط کرونا برگزار می کنیم تا اهمیت آن را نشان دهیم. هرچند که اکنون دانش آموزان در مدارس به صورت 100درصدی حضور ندارند، اما در همین نوع بازگشایی و آموزش ترکیبی هم؛ نظر دانش آموزان مهم است و می تواند در تصمیم گیری ها موثر باشد. اکنون این انتخابات ٢۴ ساله شده و جوان رعنایی است که باید تداوم و رشد داشته باشد.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: برای داشتن کشوری توسعه یافته و پیشرفته باید تلاش کنیم، مهارت انتخاب درست را کسب کنیم و این توانمندی را ارتقاء بخشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با معلمین و مسئولین دبیرستان شاهد تهذیب دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار