معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

بازگشایی تمامی مدارس تا اول آذرماه امسال

ساری (پانا)-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از بازگشایی تمامی مدارس استان تا اول آذرماه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی تمامی مدارس تا اول آذرماه امسال

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، علی دهقان از بازگشایی مدارس در تمام دوره های تحصیلی تا اول آذر خبر داد و گفت: مدارس متوسطه دوم از امروز 15 آبان ماه به صورت حضوری گشوده شد و مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز از ابتدای آذرماه جاری به صورت حضوری بازگشایی می شوند.

دهقان گفت: این بازگشایی ها با دستور وزارت بهداشت و ستاد مدیریت کرونای کشور انجام شده و شیوه نامه های لازم در اختیار تمام مدیران مدارس قرار داده شده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل های ارسالی نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس تعداد دانش‌آموزان، میزان فضا و رعایت فاصله گذاری انجام می شود و چنان چه مدارسی دارای تراکم بالای دانش‌آموز هستند، باید دانش‌آموزان را در گروه‌های مختلف تقسیم کنند و چند روز در هفته به مدرسه فراخوانند، آموزش های این دسته از دانش‌آموزان نیز به صورت ترکیبی از آموزش های مجازی و حضوری است.

دهقان درباره واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان استان هر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند؛از مجموع بیش از۲۴۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال نیز بیش از ۲۲۲ هزار نفر یک مرحله واکسن دریافت نموده و بیش از ۱۰۳ هزار نفر نیز هر دومرحله را دریافت کرده اند.ضمن اینکه در شیوه نامه های ارسالی تأکید شده تا تمام افرادی که با دانش‌آموزان سروکار دارند از عوامل اجرایی مدارس تا رانندگان سرویس باید حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی با اشاره به این که شرایط لازم برای آموزش های حضوری فراهم شده عنوان کرد: تعطیلی طولانی مدت بر رشد اجتماعی و سلامت روانی دانش‌آموزان تأثیرات نامطلوبی داشته و آسیبهای فراوانی به بار آورده است. از این رو توصیه می کنیم تا اولیای محترم، دانش‌آموزان را به سمت آموزش های حضوری در مدارس هدایت کنند.

این مقام مسئول با بیان این که شرایط بازگشایی با توجه به اصل حفظ سلامت دانش‌آموزان آماده شده تأکید کرد: ناظران به صورت مداوم بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت مستمر خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار