بانگ رسای دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان در تربت‌جام

تربت جام(پانا) - حضور پرشور دانش‌آموزان تربت‌جام در مراسم ۱۳ آبان، روز فتح لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز لرزه بر اندام دشمن انداخت.

کد مطلب: ۱۲۲۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

مراسم ۱۳ آبان و روز دانش آموز با نواختن سرود کلاسیک تیپ زره ای ۴۸ و تلاوت قرآن کریم در تربت جام آغاز شد.

در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران با همخوانی دانش آموزان نواخته شد و دانش آموزان شعارهایی با بانگ رسای خود سر دادند.
دانش آموزان روستایی و دانش آموزان یکی از مدارس روستایی با سرودی حماسی درباره ایران به این مراسم شور دل انگیزی وارد کردند.
محمد حسینی، نماینده حوزه انتخابیه تربت جام در بیانیه ای گفت: با توجه به گفته‌ یکی از شهیدان بزرگوار همانطور که برای عبور از سیم خاردار باید از سیم خاردارهای نفس خود عبور کنیم ،ما هم برای مقابله با آمریکای بیرون مرزها باید از آمریکا در داخل کشور عبور کنیم.
وی افزود: آمریکای درون مرزی، جاسوسی نیست، آمریکای درون مرزی افکاری است که به ذهن ما می رسد. تفکر آمریکا یعنی زد و بند، یعنی فخر فروشی برخی از مسئولان که با رای همین مردم انتخاب شدند. تفکر آمریکایی یعنی گرفتن تریبون از جوانان به جرم عدالت خواهی، یعنی دادن وام های بزرگ به نور چشمی ها.
محمد حسینی اعلام کرد: تضاد همه‌ اینها، تفکر انقلابی است. عده ای می‌گویند ما عدالت خواه و دنبال مقام هستیم، ولی ما مقام نمی‌خواهیم؛ انجام وظیفه شما برای ما کافی است.
وی تاکید کرد: برادران و خواهران بسیجی یکی از دلایل بزرگ پیشرفت نکردن این نظام بی کفایتی برخی از مسئولین است.
در ادامه مراسم، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام ضمن عرض خیر مقدم به تمامی حاضرین و درود بر تمامی شهدا و آرزوی طول عمر بالا برای مقام معظم رهبری گفت: 13آبان روز حماسه است. در این روز دانش آموزان و دانشجویان حماسه ای بزرگ آفریدند و دو اتفاق مهم رخ داد. در 13آبان 1343امام خمینی را تبعید کردند. ایشان را با صد کماندو نظامی از قم به تهران واز تهران با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند.
وی افزود: اما در 13آبان 1357آمریکایی ها در حال دستبرد زدن به اسناد مهمی بودند که دانش آموزان از دیوار سفارتخانه بالا رفتند و جلوی آنها را گرفتند.
حمیدی افزود: مسئولین، وظیفه شناس و دست آموخته همین نظام هستند. ممکن است استثنایی در میان آنها وجود داشته باشد، ولی حتما دغدغه مردم دغدغه ماست. ما می‌دانیم مردم مشکلات دارند و باید با یکدیگر همراهی کنیم و راهکار حل این مشکلات را پیدا کنیم.

خبرنگار: محمد غفاریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار