روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با حضور گسترده مردم دماوند برگزار شد

دماوند(پانا) - مراسم ١٣ آبان با حضور رئیس آموزش وپرورش، معاونین‌، امام جمعه، مسئولین با حضور گسترده دانش‌آموزان و مردم شهر دماوند در حسینیه محله قاضی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با حضور گسترده مردم دماوند برگزار شد

زهرا طاولی، مدیر آموزش و پرورش دماوند در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن روز دانش آموز گفت: دانش آموزان امروز، ادامه دهندگان راه شهدا و به خصوص شهدای دانش آموز مانند علی لندی هستند.

در ادامه امام جمعه شهر دماوند، حجت الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی، ضمن قدردانی از حضور مردم و خانواده‌های شهدا و دانش آموزان در این مراسم گفت: این مراسم به صورت سراسری در ۸۰۰ شهر کشور در حال برگزاری است.

امام جمعه به اتفاقات ۱۳ آبان در تاریخ ملی اشاره کرد و گفت: رخدادهای مهم و بزرگی همچون تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه، قیام و جنبش دانشجویان در برابر ستم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش‌‌آموزان از اتفاقات مهم تاریخ معاصر است.

وی افزود: زمانی که خبر تسخیر سفارت آمریکا را به امام خمینی‌(ره)دادند از دانشجویان خواست که آن جا را محکم نگه دارند زیرا تمام اسناد جاسوسی و توطئه آمریکا آنجا بود .

دماوندی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان وظیفه مهمی دارند و آن این است که خوب درس بخوانند تا قلّه های بلند علم، دانش و پژوهش را فتح کنند و روز به روز ایران را قوی‌تر کنند تا هیچ کشوری چشم طمع به ما نداشته باشد.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار