دیدار مدیر آموزش و پرورش دماوند با مسئولان شهرآبسرد

دماوند (پانا) - مدیرآموزش و پرورش دماوند در دیدار با مسئولان شهر آبسرد گفت آمایش سرزمین باید در برنامه‌ریزی‌های حوزه تعلیم و تربیت مد نظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیر آموزش و پرورش دماوند با مسئولان شهرآبسرد

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند با امام جمعه آبسرد، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری آبسرد دیدار و گفت‌ و گو کرد.

در این دیدار، مسائل مختلف حوزه آموزشی و پرورشی و ارتقای ابعاد مختلف رشد و بالندگی فرهنگی در شهر آبسرد به ویژه وضعیت مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش دماوند در این دیدار، ضمن قدردانی از تعامل و همراهی امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری آبسرد با اشاره به اهمیت طرح آمایش سرزمین اظهار کرد: بحث آمایش سرزمین، موضوعی است که در سیستم نظام آموزش و پرورش عقیم مانده است.

طاولی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۵، بحث آمایش سرزمین در اجرایی کردن نظام آموزشی صحیح کشور برنامه‌ریزی شد، افزود: با توجه به جریانات سیاسی که در آن برهه زمانی وجود داشت، این موضوع مورد غفلت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آمایش سرزمین به این نکته اشاره می‌کند که سیاست‌های کلان باید بر مبنای شناسایی و آمادگی استعدادها و ظرفیت‌های مناطق برای پیشبرد اهداف حوزه آموزش و پرورش باشد که در این راستا، نیازمند همسویی و همفکری هستیم.

مدیر آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: شهرستان دماوند با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مساعد خود از امکانات و ظرفیت‌های لازم برخوردار است که هر کدام از مدارس دولتی به مدرسه‌ای ممتاز در کشور تبدیل شوند.

طاولی با تأکید بر ضرورت بروزرسانی مدارس در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت افزود: گاهی مشکلات کوچکی که پیش‌رو قرار دارد، چشم‌انداز و بصیرتی را که باید در حوزه تعلیم و تربیت ۲۰ سال آینده داشته باشیم، تار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ضمن حرکت روبه جلویی که وجود دارد، باید برنامه‌ریزی‌ها دارای چشم‌انداز وسیعی باشند، وی گفت: یکی از سیاست‌ها و مبنای کار ما، توانمندسازی نیروهاست و در کنار آن به دنبال این هستیم که ارزیابی منابع انسانی را به صورت علمی انجام دهیم.

مدیر آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: با توجه به شناختی که مسئولان از ظرفیت‌های شهر آبسرد دارند، می‌توان با تشکیل اتاق فکری، برنامه‌های اصولی با چشم‌انداز چند ساله برای رفع مشکلات اساسی و استفاده از ظرفیت‌های شهری تدوین و اجرایی کرد.

طاولی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها، تبدیل کردن فضاهای بلااستفاده در جهت تجاری کردن و بهره‌وری مالی و چشم‌انداز بعدی، ایجاد کارآفرینی در شهر است؛ نظام جدید آموزشی فعالیت محور و دانش‌آموز محور شده است و با تقویت معلمان، هر کودک و نوجوان می‌توانند یک کارآفرین شوند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار