علیرضا کاظمی:

۱۳ آبان، تجلی‌بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور، فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آستانه فرارسیدن یوم الله 13 آبان،  با صدور پیامی بر گرامیداشت «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ آبان، تجلی‌بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور، فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم است

علیرضا کاظمی در آستانه فرا رسیدن یوم الله 13 آبان، با صدور پیامی بر گرامیداشت و بزرگداشت نمادین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تأکید کرد.

متن پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به این شرح ست:

«به نام آفریدگار آگاهی و آزادی»

در گاهشمار پر برگ و بار ایران همیشه سربلند، «۱۳ آبان»، جلوه گر شوکت و عظمت روزی است که در آن بذر قیام ایرانیان غیور، به دست باغبانی از سلاله صالحان و تبار طاهران، در مزرعی به گستره ایران کاشته می شود و سال ها بعد، در تقارن سه گانه با همان روز پر شکوه، نهال حاصل از آن قیام شکوفه می زند و بدین سان، غنچه های طراوت و تازگی جمهوری اسلامی شکوفا می شود.

سخن از یوم اللهی است که در آن، نورستگان این دیار جهد و جهاد، با تأسّی به آموزه های ایمانی و انگیزه های ایرانی خویش، استعمارگرانِ دوران را آن چنان نومید ساختند که تا ابد آن را فراموش نخواهند کرد.

سیزدهم آبان، تجلی بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور و فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم مجاهدی است که در مسیر سخت، اما سبز انقلاب اسلامی‌، به عبارات عبرت انگیز و اشارات ارشادگر رهبر خویش، گوش جان سپردند، در برابر جور جائران ایستاد و در مقابل با ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ، سه رخداد خطیری است که اثری ژرف و تأثیری شگرف در تحقّق و تحرّک انقلاب اسلامی دارد.

هر چند، ماهیت هر سه رویداد حاوی آموزه‌ها و انگیزه‌های دینی و میهنی بود، اما ابعاد بین المللی تسخیر لانه جاسوسی و دستاورد سترگ آن، موجب شد تا بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن، نام «انقلاب دوم» بنهد.

اینجانب به عنوان یک عنصر فرهنگی و خادم مردم شریف ایران اسلامی در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن پاسداشت این رویدادهای غرورآفرینِ ملّی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ آفرینندگان آنها، از یکایک هم میهنان عزیز، به ویژه جامعه‌ فهیم فرهنگیان و دانش آموزان معزّز و نیز دانشجویان و دانشگاهیان معظّم می‌خواهم تمام عزم راسخ خویش را در بزرگداشتِ نمادین این رخداد خطیر و نگاهداشتِ نهادینِ اثرات ارزنده و ثمرات برازنده آن به کار بندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار