وبینار کشوری سرگروه‌های آموزشی درس زیست‌شناسی دوره دوم متوسطه برگزار شد

تهران (پانا) - در کنار محدودیت‌های ایجاد شده متأثر از کرونا، مزایایی هم در نوع آموزش ایجاد شد، یکی از آنها بهره‌مندی معلمان در آموزش مجازی و استفاده از تجربه‌های یکدیگر بود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
وبینار کشوری سرگروه‌های آموزشی درس زیست‌شناسی دوره دوم متوسطه برگزار شد

به گزارش اداره ا طلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، بهروز هاشمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از برگزاری اولین نشست مجازی سرگروه‌های آموزشی درس زیست شناسی دوره دوم متوسطه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و با محوریت تبیین برنامه عملیاتی سال تحصیلی جاری با حضور اعضای دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و نشست مجازی نیز به همت دبیرخانه راهبری کشوری درس زیست شناسی مستقر در اداره کل برگزار شد.

هاشمی در این وبینار گفت: در شرایط کرونا تدریس هر فصل یا هر درس به عنوان یک جشنواره تدریس تلقی شد. وظیفه معلمان فقط انتقال مفاهیم و مطالب آموزشی نیست، بلکه معلم به عنوان یک انسان فرهیخته به عنوان یک معلم تمام عیار به غیر از انتقال مفاهیم ذهنی وظیفه‌ دیگری هم دارد که در شرایط کرونا به صورت غیرحضوری قادر به انجام آن نیست.

در ادامه رئیس گروه برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی متوسطه دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز، در سخنانی اظهار کرد: از 3 سال قبل طرح تمرکززدایی برنامه عملیاتی استان‌ها در حال انجام است و از سرگروه‌های استان‌ها می‌خواهیم که آنها نیز در استان خود همین روش را اعمال کنند، در راستای این هدف هر استان برنامه عملیاتی مناسب با شرایط بومی، نیازهای دبیران و مشکلات و معضلات مناطق خود تدوین خواهند کرد و سیاست دفتر آموزش متوسطه نظری نظارت بر اجرای برنامه‌ها و تاثیر آن بر کلاس درس و دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار