مدیران آموزشگاهی، راهبران آموزشی و کلیدی‌ترین عنصر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی استان یزد گفت به جد معتقدیم مدیران آموزشگاهی، راهبران آموزشی و کلیدی‌ترین عنصر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیران آموزشگاهی، راهبران آموزشی و کلیدی‌ترین عنصر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی استان یزد با اشاره به مشکل سنوات ارفاقی نیروهای تامین اجتماعی گفت: ۵ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش استثنایی از صندوق بازنشستگی کشوری به صندوق تامین اجتماعی تغییر صندوق داده اند و سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دریافت بیمه تامین اجتماعی برای این دسته از همکاران در زمان بازنشستگی و اعمال سنوات ارفاقی پنج سال حقوق هم تقاضا دارد.

وی گفت: این میزان برای هر یک از همکاران نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان می شود که با روح سنوات ارفاقی که در اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است سازگاری ندارد.

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در نشست های مشترک با سازمان تامین اجتماعی راه حلی برای رفع این مشکل پیدا شده است و به زودی این مشکل هم مرتفع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت بدون معلمان باکیفیت امکان پذیر نیست گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد که با مصوبه شورای سازمان سالانه ۱۰ درصد از ورودی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر یکی از اقدامات اساسی انجام شده را تصویب ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی از طرف سازمان امور استخدامی و اداری دانست و گفت: به زودی این ضوابط به ادارت ابلاغ می شود و بخشی از مشکلات صدور ابلاغ و اختصاص نیرو به مدارس استثنایی مرتفع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سختی کار معلمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی قبل از قانون خدمات کشوری حداقل از ۵۰ درصد امتیازات بیشتر برخوردار بودند که بر اساس این قانون این ۵۰ درصد حذف شد.

وی افزود: بعد از تصویب قانون جامع خدمات کشوری برخی سازمان ها از این قانون مستثنی شدند و لایحه مستثنی شدن نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و پس از تصویب در دولت این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون وزیر معلم متخصص را از ارکان تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و گفت: در راستای ارتقای دانش تخصصی معلمان دوره های متعدد آموزشی برای معلمان برگزار شده است که آموزش مهارت های چندگانه به معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی و نهضت خط بریل و زبان اشاره از جمله آموزش های برگزار شده در سال گذشته است.

حسینی آموزش و پرورش استثنایی را مینیاتوری از فعالیت وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: این سازمان علاوه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات توانبخشی نیز به این دانش آموزان ارائه می‌ دهد.

وی افزود: ارائه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسه ای به بیش از ۸۰ درصد نوآموزان و دانش آموزان استثنایی و ارائه خدمات حمایتی در ۱۸ آیتم به بیش از ۴۲ هزار دانش آموز استثنایی بخشی از فعالیت های انجام شده در حوزه خدمات حمایتی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه بدون تردید نهاد تحول و توسعه یک جامعه نهاد آموزش و پرورش است، گفت: بدون شک سازمان تحول در جامعه مدرسه، واحد تحول در کلاس درس و کارگزار تحول معلمین هستند.

وی افزود: مدیران مدارس کلیدترین عنصر نظام تعلیم و تربیت و راهبران آموزشی هستند و قدرت بخشیدن به مدارس و تفویض اختیار موجب ارتقای نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت استاندارد سازی تعلیم و تربیت است گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور نیاز بود که در کمتر از دو سال ۱۶۵ مدرسه از این تعداد کلنگ زنی و یا احداث شده است و گامی در جهت استاندارد سازی فضا برداشته شده است.

حسینی گفت: در راستای استاندارد سازی محتوای آموزشی تاکنون هزار عنوان محتوای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: در راستای استاندارد سازی ساختار فرآیند تفویض اختیار ادارات استثنایی در استان ها اجرایی شده است و مصوبات تشکیل شورای فراگیر سازی آموزش‌وپرورش و تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی نیز به استان‎ ها ابلاغ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار