عطاری یعنی عاشقی بین انسان و گیاهان

جوادآباد(پانا) - واژه عطار به معنی عطر فروش و داروفروش است و عطاری شغل و عمل عطار است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عطاری یعنی  عاشقی بین انسان و گیاهان

علی‌اصغر رضاپور عطار منطقه جوادآباد در گفتگو با پانا گفت: عطاری‌ها، داروخانه و عطرفروشی‌ها از هزاران سال پیش بوده‌‌اند و امروزه نیز ارزش داروشناسی خود را بیشتر بر پایهٔ ادویه و داروهای طب سنتی و گیاهی نگه داشته‌اند. از آنجا که گیاهان دارویی دارای عطر ویژهٔ خود هستند این داروخانه‌ها به عطّاری شهرت یافته‌اند.

او ادامه داد : کار عطاری یا طب سنتی از قدیم وجود داشته است؛ پدر و پدربزرگ من از قدیم عطار بوده‌اند و اینک راهشان را ادامه می‌دهم. اگر به ریشه برخی داروهای شیمیایی دقت کنید انتهای آن به داروهای گیاهی می‌رسد.

رضاپور در رابطه با معایب و مزایای کار عطاری بیان کرد : می‌توان اینگونه گفت که چه داروهای گیاهی و چه داروهای شیمیایی همان اندازه که سود داشته، ضرر هم دارند. مثلا اگر گل گاو زبان را ۴۵ شب پشت سرهم، مصرف کنید فراموشی کامل می‌آورد. بهتر است گیاهان دارویی خودسرانه مصرف نشوند و حتما با مشورت صورت بگیرد.

او تصریح کرد: عطاری شغل نیست، عطاری عاشقی بین انسان و گیاهان. کسی که عطار است لذت تمام دنیا را، میان رایحه‌های گل و گیاهان داخل مغازه می‌برد. عطاری شغلی است که هیچگاه آدم اگر مدت ها پشت میز بنشیند خسته نمی‌شود .

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار