در آستانه هفته ملی کودک و نوجوان

آموزش بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال دنیای کودک و نوجوان در کانون البرز برگزار شد

کرج (پانا) - دوره آموزشی «بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال در دنیای کودک و نوجوان» در آستانه‌ هفته‌ ملی کودک به همت واحد آموزش استان‌های البرز و قزوین و با حضور مربیان و مسوولان امور فرهنگی کانون دو استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش بازی‌های رایانه‌ای  و رسانه‌های دیجیتال دنیای کودک و نوجوان در کانون البرز برگزار شد

این دوره آموزشی ۸ ساعته، در آستانه هفته‌ ملی کودک و با هدف آشنایی بیشتر مربیان کانون با بازی های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال دنیای کودکان و نوجوانان در سه روز و در قالب ویدیو کنفرانس برای فراگیران تعریف شده که بخش اول آن روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۷ و ۸ مهر ماه با حضور «هادی تنها» از اساتید سازمان مدیریت استان البرز برگزار شد.

«تنها» به عنوان روان‌شناس و مشاور در این دوره در خصوص تعریف بازی‌ها، اهمیت و ضرورت بازی برای کودکان و نقش تربیتی آن، تقسیم بندی انواع بازی‌ها از دیدگاه متخصصان مختلف، جایگاه و اهمیت بازی‌های فردی و گروهی، حضور والدین و مربیان در بازی، معرفی بازی‌های رایانه‌ای و مزایا و معایب آن مطالبی را عنوان کرد.

این مدرس، بازی مناسب را راهی برای کشف جهان و درک آن برای کودک عنوان کرد و افزود: بازی این موقعیت را ایجاد می‌کند که کودک خود را در جایگاه‌های مختلف واقعی حس کرده و درک بهتری از محیط پیرامون خود پیدا کند.

این روانشناس هم‌چنین بازی را فرصتی برای ورود بزرگسالان به دنیای کودکان و نوجوانان و شناخت استعدادها، توانمندی ها و خلاقیت آنان عنوان کرده و در خصوص نقش والدین و مربیان در بازی کودکان و نوجوانان سخن گفت و خطاب به مربیان گفت: بزرگسالان هیچ‌گاه نباید بازی را وسیله و ابزار سنجش، مقایسه و قضاوت کودکان قرار دهند.

بیان مطالبی در خصوص انواع رسانه‌های دیجیتال، تفاوت‌های آموزش در محیط حقیقی و مجازی، مزایا و معایب بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر نقش این بازی‌ها در ایجاد شناخت، هوشیار نگه داشتن ذهن و درمانگری و همچنین آسیب‌های آن‌ها در سه سطح روانی، جسمی و اجتماعی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بخش اول این دوره‌ آموزشی بود.

در بخش‌هایی از این دوره نیز مربیان هر دو استان به بیان دیدگاه‌ها، تجربیات و سوالات خود در این حوزه پرداختند.

قرار است روز شنبه ۱۰ مهر ماه سال جاری بخش دوم این نشست با دعوت از «سیدمحمدعلی حمیدی آزاد» کارشناس تولید بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و مربیان فرهنگی این دو استان با تاریخچه‌ اینترنت، انواع بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای آن لاین، سایت‌های مرتبط با این حوزه و برخی نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مشخصات آن‌ها آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار