جلسه مدیران مدارس شهرستان قرچک در رابطه با پروژه مهر ۱۴۰۰

قرچک(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک به همراه کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش این منطقه در آستانه بازگشایی مدارس جهت فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت تمامی حاضران در مدارس، در بستر شبکه شاد جلسه کارگروه سلامت را برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیران مدارس شهرستان قرچک در رابطه با  پروژه مهر ۱۴۰۰

مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمیعی، لازمه‌ فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و سایر کارکنان به منظور کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری کرونا که اهمیت بالایی برخوردار است و باید به این موضوعات در آستانه بازگشایی مدارس توجه ویژه و پیگیری شود.

دهقانی تأکید کرد: در این راستا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی و مهارتی در نظر گرفته شده ‌است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش این منطقه در ادامه از موارد قابل توجه در جهت بازگشایی مدارس خطاب به مدیران و مربیان سلامت مدارس منطقه قرچک اظهار کرد: توجه به پیشگیری از تجمع، رعایت فاصله‌گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در بازگشایی مدارس به همراه حاضران سلامت است.

در ادامه، سمانه طالبی کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: از اقدامات در کارگروه سلامت و امور بهداشتی که مورد تأکید است، می‌توان به تدارک و تهیه ملزومات بهداشتی، مواد شوینده، گندزدا، تامین دپوی حداقل دو هفته‌ای و آماده‌سازی مدرسه قبل از آغاز سال تحصیلی اشاره کرد.

وی در خصوص موارد ابلاغی به مدارس بیان کرد: همچنین ورود دانش‌آموزان به مدرسه، اجرای مفاد دستورالعمل ایمن‌سازی محیط مدرسه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس در نحوه چیدن میز و نیمکت‌ها و تعداد افراد در کلاس با احتساب ۱/۵ متر فاصله، ارتقای وضعیت ایمنی و محیط مدرسه که زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است که به مدارس ابلاغ شده‌است.

طالبی به انجام کارهایی از جمله، بهبود تسهیلات بهداشتی مانند استانداردسازی آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تعویض شیرآلات فرسوده اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: برای توسعه فضای‌سبز اما در عین حال مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس منطقه قرچک نیز به آبیاری قطره‌ای و استفاده از لامپ‌های کم مصرف می‌توان توجه کرد.

کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش منطقه قرچک تصریح کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش و فناوری با استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی شاد و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای‌مجازی و مشارکت عموم مخاطب به صورت شنیداری و دیداری و وسایل کمک آموزشی مانند کلیپ، پیام، پیام‌های صوتی در زمینه آموزش سلامت و بهداشت به دانش آموزان و اولیاء، در بستر شبکه شاد طی جلسات متعددی در حال اجرا است.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه فعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار