چالش‌های ورزش دوچرخه‌سواری در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)- مسئولان مرتبط با ورزش بانوان در شهرستان اسلامشهر از سال‌های قبل با اختصاص فضایی به عنوان پارک بانوان جهت اجرای رشته‌های ورزشی وعده‌های گوناگون را دادند و البته در ادامه راه سخنان خود را فراموش کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های  ورزش دوچرخه‌سواری در اسلامشهر

دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌ها است که این روزها در کشور ما برای زنان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این ورزش به غیر از تأثیرات مستقیم بر روی سلامتی انسان، همچنین فواید زیست محیطی را به همراه دارد، که باعث سلامتی بیشتر جامعه طی دراز مدت می‌شود. علاوه بر این، دوچرخه سواری به عقیده برخی از افراد، تأثیراتی برای سلامت بدن، لاغری و درمان بیماری‌ها دارد.

شهرستان اسلامشهر که به نام شهر قهرمانان ورزشی معروف است، در دوران قبل از کرونا با نظارت هیئت دوچرخه‌سواری اداره ورزش و جوانان هر هفته بانوان و دختران شهرستان با وجود تمامی مشکلات در یکی از بوستان‌های منطقه و خیابان‌های اطراف با عنوان پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو با نظارت نیروی انتظامی مسابقه کوتاهی داشتند و در دوران شیوع کرونا نیز تمامی تمرینات تعطیل شد و این رشته ورزشی به فراموشی سپرده شد.

مسئولان مرتبط با ورزش بانوان در شهرستان اسلامشهر از سال‌های قبل با اختصاص فضایی به عنوان پارک بانوان جهت اجرای رشته‌های ورزشی وعده‌های گوناگون را دادند و البته در ادامه راه سخنان خود را فراموش کردند.

در این راستا سعی کردیم با هدف طرح موضوع ورزش بانوان در شهرستان،نظرات دو نفر از بانوان و عضو هیئت دوچرخه سواری بانوان شهرستان اسلامشهر را در این رابطه داشته باشیم تا مسئولان امر ورزش و شورای شهر در این زمینه راهکارهای عملی را اجرا کنند.

زهرا صالحیان از بانوان شهرستان اسلامشهر در رابطه با ورزش دوچرخه‌سواری در اسلامشهر اظهار کرد: دوچرخه‌سواری برای بانوان بسیار جذاب است و هر خانمی آرزوی سوار شدن بر دوچرخه را دارد ولی متأسفانه در کشور ما ایران هنوز این مقوله به صورت کامل جایگاهی ندارد. البته در سال‌های اخیر، اوضاع کمی بهتر شده ولی هنوز مشکلاتی از جمله، محیط امن برای دوچرخه سواری بانوان‌ وجود دارد که امیدوارم هرچه زودتر بانوان سرزمین ما هم بتوانند بی دردسر و با خیال راحت دوچرخه‌سواری کنند.

مهسا سیاحی دیگر بانوی شهرستان نیز در این رابطه افزود: به نظر من دوچرخه‌سواری باعث شادابی و سلامتی روحی و جسمی بانوان می‌شود و در تقویت روحیه و امید به زندگی در آنها بسیار موثر است، اما فرهنگ دوچرخه‌سواری بانوان در کشور ایران باید پیشرفت کند و مسئولان می‌بایست محیط و جامعه امنی برای دوچرخه سواری بانوان فراهم کنند تا آنها هم با خیال آسوده به ورزش خود بپردازند.

مریم حریربافان، از اعضاء هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان اسلامشهر بیان کرد: به علت نبود زیرساخت، پیست و جاده سلامت با تمام خطرات که ممکن است حتی برای یک آقا وجود داشته باشد، من به عنوان یک مادر هرگز اجازه نمی‌دهم فرزندم پا به رکاب بشود.

این بانوی دوچرخه سوار اسلامشهری تصریح کرد: با وجود تلاش‌های هیئت دوچرخه سواری اسلامشهر در چند سال اخیر و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های متعدد نتواستیم به صورت کامل در جذب سایر دختران و بانوان اسلامشهری در این حرفه مهیج و زیبا موفق باشیم.

خبرنگاردانش‌آموز: الیناولی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار