نخستین جشنواره مطبوعات دینی برگزار می شود

قم(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد نخستین جشنواره مطبوعات دینی در قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری و دیگر نهادهای عمومی فعال در حوزه فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره مطبوعات دینی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، «سید موسی حسینی کاشانی» در آیین رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف کمک به توسعه مطبوعات دینی در فضای رسانه ای کشور، برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های حوزه دینی قابل حضور در ساحت رسانه، کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای حوزه دین، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای دینی و تقدیر از روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه رسانه‌های دینی در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ای که استان قم در امور دینی در عرصه ملی و بین المللی دارد، تصریح کرد: در این راستا باید محوریت و مرجعیت مطبوعات دینی تثبیت و ارتقاء یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید براینکه در زمینه تولید و صدور مجوز برای چاپ و انتشار کتب دینی در رتبه نخست کشوری قرار داریم گفت: در حوزه شعر نیز استان قم به عنوان قطب شعر آیینی کشور محسوب می شود و در زمینه خوشنویسی نیز این استان از جایگاه خاصی در حوزه خط ثلث و نسخ برخوردار است و درزمینه تئاتر دینی، مطبوعات دینی و هنرهای تجسمی نیز استان قم حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب دین در قم گفت: با توجه به اینکه استان قم رتبه نخست چاپ کتب دینی را برعهده دارد لازم بود این نمایشگاه در قم برگزار شود که امیدواریم این نمایشگاه سه سال یکبار در قم برپا شود و به این بهانه میزبان صاحبان قلم در عرصه دین باشیم.

حسینی کاشانی در بخش پایانی سخنان خویش بیان کرد: اولین جشنواره ملی مطبوعات دینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری خانه مطبوعات استان، سازمان فرهنگی ورزشی هنری شهرداری قم و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای عمومی فعال در حوزه فرهنگ و رسانه استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ایثار و شهادت، نماز، فرهنگ عمومی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، مسجد، رکن محله‌محوری شهری و حجاب و عفاف از جمله محورهای بخش موضوعی جشنواره مطبوعات دینی به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار