گفت و گو با یکی از دانش‌آموزان عکاس منطقه ۱۴ به‌مناسبت روز جهانی عکاس:

در عکاسی بجز استعداد، تلاش برای موفقیت ضروری است

تهران (پانا) - دانش‌آموز هنرستان فنی و حرفه ای معصومیه منطقه ۱۴ معتقد است نوجوانانی که به عکاسی علاقه دارند باید از سنین پایین در آکادمی‌ها شرکت کنند تا هم مهارت کسب کنند و لذت ببرند و هم علاقه مندی و استعداد خود را کشف کنند و صرفا دنبال مدرک نباشند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
در عکاسی بجز استعداد، تلاش برای موفقیت ضروری است

سارینا وارسته؛ دانش آموز هنرستان فنی و حرفه ای معصومیه منطقه ۱۴ به مناسبت روز عکاس، در گفت و گو با پانا گفت: «من از سن کم علاقه مند به عکاسی بودم و این عشق همچنان در من جریان دارد. از کلاس چهارم ابتدایی در آکادمی عکاسی هنرهای معاصر شرکت کردم و در سال تحصیلی ششم ابتدایی موفق به کسب رتبه اول در جشنواره نوجوان سالم شدم. در سال هشتم هم در جشنواره نوجوان سالم و فرهنگ و هنر رتبه به دست آوردم. در طی سال های مختلف هم به جهت کسب تجربه، در مراسم های مدرسه عکاسی کردم.»

وی در ادامه گفت: «به نظر من مهم ترین مسئله نوجوانان امروز این است که شاد زندگی نمی کنند. هدف و مسیر زندگی خویش را نمی دانند و استعداد و علاقه مندی های خود را کشف نکردند. در صورتی که می بایست تا پایان مقطع ابتدایی این استعدادها کشف شود. به نظر من‌ اغلب دانش آموزان به رشته هایی فکر می کنند که صرفا در کنکور قبول شوند و مدرک بگیرند، کمتر به دنبال کسب مهارت هستند.»

وی درباره بهترین تجربه عکاسی خود گفت: «بهترین عکسی که گرفتم، یک عکس شکار لحظه بود که در منطقه درکه تهران انداختم. در یک قاب، پیرمرد سرزنده و خوش رو و دخترکی به همراه مادر جوان با هم رو به رو شدند و در حال گپ زدن بودند. به نظرم این عکس نشان می داد که ورزش و سر زندگی، سن و سال نمی شناسد.»

وی افزود: «عکاسی در ایران به حمایت بیشتری نیاز دارد. عکاسان باید بدانند بعد از خلق عکس، چه اتفاقی برای آثارشان می افتد. کشور ما پتانسیل مکانی زیادی برای عکاسی دارد. پیشنهاد من این است که بستری فراهم شود تا آثار را بتوان به خارج از کشور هم فروخت تا هم کشورهای دیگر، بیشتر با هنر ایرانیان آشنا شوند و هم باعث ارزآوری شود.»

وی در پایان گفت: «به علاقه مندان عکاسی توصیه می کنم از سنین پایین در آکادمی ها شرکت کنند تا هم مهارت کسب کنند و لذت ببرند و هم علاقه مندی و استعداد خود را کشف کنند و صرفا دنبال مدرک نباشند. به نظرم با وجود اهمیت استعداد، ۹۹ درصد عامل موفقیت، تلاش است.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار