نگاهداری: جلسات رای اعتماد به وزرا هفته آینده به صورت 2 یا 3 شیفته برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(دوشنبه، 25 مردادماه) با حضور ریاست مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها، رئیس دیوان محاسبات کشور و معاونان رئیس مجلس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاهداری: جلسات رای اعتماد به وزرا هفته آینده به صورت 2 یا 3 شیفته برگزار خواهد شد

بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس درباره اهم مباحث مطرح شده در این نشست به خبرنگاران گفت: این نشست پیرامون نحوه رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی بود.

وی افزود: مجلس یازدهم برای اولین بار با راه‌اندازی سامانه رای اعتماد و بارگذاری برنامه و سوابق هریک از وزرای پیشنهادی بر روی این سامانه و همچنین تبیین و تعریف شاخص‌های ارزیابی سوابق و برنامه وزرا، امکان ارزیابی دقیق و کارشناسی شده و نیز نمره‌دهی نمایندگان به هر یک از شاخص‌ها برای وزرای پیشنهادی را فراهم کرده است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تصریح کرد: در این دوره با برنامه‌ریزی دقیق برای حضور کلیه وزرا در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های ذی‌ربط، در قالب یک جدول، برنامه‌ای منسجم طراحی و به دولت اعلام شد و حضور وزرا در کمیسیون‌های تخصصی طبق همین جدول انجام می‌شود.

نگاهداری اضافه کرد: این هفته جلسات فشرده کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی که در مجموع حدود 270 جلسه است، برگزار می‌شود تا نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی شناخت پیدا کنند و در هفته آینده نیز جلسات فشرده صحن علنی مجلس برای رای اعتماد به وزرا به صورت 2 یا 3 شیفته برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار