نشست خبری فیلم کوتاه عاشورایی برگزار شد

مجید مجیدی: به فیلم رستاخیز احمدرضا درویش مجوز نمایش بدهید

جزییات سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی " تصویر دهم" اعلام شد

تهران (پانا) - نشست خبری دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی با عنوان "تصویر دهم" با حضور مجید مجیدی، محمد رهبر، دبیر این رویداد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مجید مجیدی: به فیلم رستاخیز احمدرضا درویش مجوز نمایش بدهید

نخستین سوگواری در خانه سال گذشته برگزارشد. مجید مجیدی، مدیر این رویداد با تسلیت آغاز محرم گفت: امسال دومین سوگواره با عنوان تصویر دهم برگزار می شود. تدوام درگیری با موضوع کرونا برای همه کسانیکه به این ماه و امام حسین ارادت دارند مسئولیت اور است و می طلبد هنرمندان این روزها را ثبت و ضبط کنند و ما مهمان نگاه فیلم سازانی هستیم که تصاویر این روزها ثبت و ضبط می کنند.

همچنین در همین زمینه محمد رهبر، دبیر این رویداد با مرور آنچه سال پیش گذشت، گفت: 220فیلم دریافت شد که 33فیلم توسط داوران برگزیده شد و ده فیلم هیئت داوران انتخاب کردند و سه فیلم انتخاب مردمی بود. 25استان در این رویداد شرکت کردند و جریانی برای حفظ شعائر حسینی بوجود امد.

از انجاییکه سوگواره دایمی هست و منوط به کرونا نیست نام رویداد از سوگ در خانه به تصویر دهم تغییر کرد.

تغییرات سوگواره نسبت به سال گذشته

مجیدی درباره تغییرات محتوایی و فرمی این سوگواره گفت: سال گذشته بیشتر توجه به سوگواری در خانه بود اما امسال در فراخوانی که اعلام می شود در همه فضاها امکان ثبت و ضبط فیلم وجود دارد و با خلاقیت این حماسه را ثبت کنند و زمان فیلم 5دقیقه است تا امکان انعکاس در فضای مجازی باشد.

وی افزود: امسال بنا داشتیم ورکشاپ هایی تدارک دیده شود و از فیلم سازها دعوت کنیم اما شرایط قرمز کرونا مانع شد. امیدوارم سال های بعد در کنار این سوگواره ورکشاپ هایی باشد تا سطح فیلم سازی آماتور هم رشد کند.

مجیدی درباره ورکشاپ هایی که برگزار نمی شود، گفت سعی می کنیم برای برگزیدگان در شرایط بهتر جامعه ورکشاپ هایی را برگزار کنیم.

وی درباره داوران امسال عنوان کرد: برای این دوره از آقای میرکریمی و آقای نیما جاوید دعوت کردیم و همراه من به داوری آثار می پردازیم.

جای خالی نمایش فیلم رستاخیز در محرم

مجیدی با تاکید بر اینکه شرایط نمایش فیلم رستاخیز اقای درویش در این زمان فراهم شود و جا دارد که جامعه هنری ما از ایشان تقدیر کند که متاسفانه چنین نشد. متوقف شدن فیلم رستاخیر باعث شد هنرمندان دیگر رغبتی برای فیلم سازی در موضوعات عاشورایی و حسینی نداشته باشند و امیدوارم شرایط اکران این فیلم فراهم شود.

مجیدی درباره اینکه فیلم در هرفضایی گرفته شود قابل ارسال است گفت: امسال چون مسئولین بنا را برای حفظ پروتکل ها گذاشته اند تا مراسم در فضای خارج از خانه برگزار شود ما هم محدودیت ها را داشتیم.

ب ودجه سوگواره از کجا تامین شده است؟

مجیدی درباره تامین بودجه این سوگواره گفت: بسیار علاقه داریم بتوانیم کمک مالی کنیم تا سوژه ها ساخته شود اما هنوز این امکان نیست. درباره اسپانسر این سوگواره هم امروز و فردا مشخص می شود که حامی این رویداد چه کسانی هستند و به رسانه ها اعلام می شود.

جوایز سوگواره تصویر دهم

رهبر درباره تعداد فیلم های ارسالی به سوگواره عنوان کرد که محدودیتی وجود ندارد و هنرمندان تا اربعین فرصت ارسال فیلم دارند و تا چند روز آینده محل برگزاری فیلم در فضای مجازی اعلام می شود. وی افزود: اگر شرایط مساعد شود در فضای باز اکران داریم و در غیر اینصورت اکران آنلاین هست.

دبیر این حشنواره درباره جوایز این دوره از سوگواری گفت: سه نوع جایزه داریم. تندیس سوگواره و لوح تقدیر و پنج سکه بهار ازادی برای نفر اول و تندیس سوگواره و سه سکه برای نفر سوم در نظر گرفته شده است. همچنین جایزه ویژه خیریه راه ایمان به عنوان برگزار کننده این سوگواره در نظر گرفته شده است.

وی درباره زمان اختتامیه سوگواره گفت: اختتامیه درصورت اکران عمومی و انتهای ماه صفر است و اگر انلاین اکران داشته باشیم است و 17ربیع الاول اختتامیه داریم.

رهبر گفت: شبکه کربلا این سوگواره را پوشش می دهد و در حال رایزنی هستیم تا تپلیت کربلای معلی را هم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار