برنامه‌های اوقات‌فراغت عامل استمرار فرآیند تربیت دانش‌آموزان در دوره تابستان هستند

مشهد( پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ستاد طرح اوقات‌فراغت دانش‌آموزی استان گفت برنامه‌های طرح اوقات‌فراغت عامل استمرار فرایند تربیت دانش‌آموزان در دوره تابستان هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های اوقات‌فراغت عامل استمرار فرآیند تربیت دانش‌آموزان در دوره تابستان هستند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه با بیان اینکه طرح اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی مطرح است، گفت: برنامه های طرح اوقات فراغت عامل استمرار فرایند تربیت دانش آموزان در دوره تابستان هستند.

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی برنامه ریزی در حوزه برنامه های طرح اوقات فراغت دانش آموزان گفت: حدود ۱۳۴ هزار دانش آموز استان در پایگاه های طرح اوقات فراغت دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال گذشته ثبت نام کردند.

خدابنده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سامانه شاد در جهت اطلاع رسانی برنامه های حوزه اوقات فراغت دانش آموزان به خانواده‌ها و دانش‌آموزان گفت: تفاهم نامه ای با عنوان مسجد، مدرسه و تابستان فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است که لازم است این تفاهم‌نامه در سطح استان نیز اجرایی شود.

در ابتدای جلسه حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برنامه های طرح اوقات فراغت را یکی از اهداف ویژه نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: این برنامه ها بایستی متناسب با مخاطب باشند، احیای هنر و آداب و رسوم بومی و محلی و همچنین توجه ویژه به مزیت های منطقه ای در اجرای این برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین احمدرضا افشاری رئیس اداره فرهنگی،هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح بچه های محله خورشید در حوزه برنامه های اوقات فراغت با دو رویکرد اصلی توجه ویژه به فرهنگ و سیره رضوی و فرهنگ بومی و محلی استان گفت: توجه به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر با همکاری سایر نهادها از جمله کانون های فرهنگی تربیتی مساجد در حوزه اوقات فراغت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار