شب و صبح کنکور چه چیزهایی بخوریم؟

تهران (پانا) - به‌گزارش متخصص و مدرس طب ایرانی و با تاکید بر مدیریت کنکور با اصول طب ایرانی استفاده از مواد غذایی مناسب و شناخت این مواد برای مصرف در این روزها، مهم‌ترین اصل برای دوری از خستگی است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شب و صبح کنکور چه چیزهایی  بخوریم؟

به‌گزارش ایسنا، مریم نواب‌زاده با بیان اینکه کنکوری‌ها اصول طب ایرانی ـ اسلامی را در این روزها از یاد نبرند، اظهار کرد: به کنکوری‌ها توصیه می‌شود اگر تحرک کافی ندارند، حتما سعی کنند روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فعالیت آرام، نرمش یا پیاده روی داشته باشند چرا که تحرک، تمرکز و جریان خون مغزی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: افرادی که از یبوست رنج می‌برند، حتما باید در هفته قبل کنکور اقدامی برای بهبود و کنترل این مشکل انجام دهند که یکی از راه‌های سریع و در دسترس، مصرف روزی ۶ عدد انجیر تازه، ۲ عدد قبل از هر وعده غذایی است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: داوطلبان به علت شیوع بیماری کرونا باید سه تا چهار ساعت در زمان آزمون با ماسک تنفس کنند، بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات انجام تمرینات تنفسی در این روزهاست.

نواب‌زاده ادامه داد: بهتر است این هفته حتما تنفس‌های عمیق را تمرین کنید، حداقل روزی سه تا پنج بار و هر بار چهار تا پنج نفس عمیق بکشید و سعی کنید اکسیژن را تا انتهای ریه‌ها فرو ببرید؛ این تمرین کمک می‌کند استرس کاهش یابد.

وی بر پرهیز از مصرف غذاهای حجیم و آماده، همچون سوسیس، کالباس، پیتزا، الویه، سس مایونز و نوشابه تاکید کرد و گفت: سعی کنید در این هفته از غذاهایی استفاده کنید که خون‌رسانی را بهبود بخشد و به تقویت قلب، مغز و ریه کمک کند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی تصریح کرد: بهترین ماده غذایی در وعده صبحانه، زرده تخم مرغ عسلی است؛ بهتر است از سفیده آن استفاده نکنید، اما زرده تخم مرغ خون‌رسانی را افزایش می‌دهد.

نواب‌زاده ادامه داد: مصرف مربای سیب و به، علاوه بر تقویت قلب و مغز و کبد، به بهبود وضعیت گوارش هم کمک می‌کند و افراد لاغر می‌توانند مربا را با خامه یا کره مصرف کنند.

وی تصریح کرد: مصرف حریر بادام، منجر به افزایش حافظه، تمرکز، خون رسانی و تقویت مغز خواهد شد؛ حریر بادام از آرد برنج، پودر بادام و گلاب و آب تهیه می‌شود و کسانی که مشکل گوارشی ندارند می‌توانند شیر هم به آن اضافه کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: شیر بادام هم به عنوان میان وعده عصرانه بسیار مقوی است؛ پوست قهوه‌ای ۱۰ تا ۲۰ دانه بادام را جدا کنید در یک لیوان آب با کمی عسل، گلاب و زعفران مخلوط و میل کنید. این نوشیدنی نشاط شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند دیرتر خسته شوید.

نواب‌زاده خاطرنشان کرد: فالوده سیب نیز میان وعده مناسبی است که از مخلوط دو عدد سیب رنده شده با کمی زعفران، عسل، عرق بیدمشک و کمی گلاب تهیه می‌شود.

شام و نهار را زودهضم انتخاب کنید

وی با اشاره به وعده‌های اصلی نهار و شام، افزود: کنکوری‌ها از غذاهای دیر هضم استفاده نکنند، چراکه خوابشان دچار اختلال می‌شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر برنج میل می‌کنید بهتر است در این روزها حجم آن را کم و سعی کنید به صورت آبکش مصرف شود، یادآور شد: کمی گوشت، مرغ یا بلدرچین آب پز یا کبابی نیز مناسب است.

نواب‌زاده خاطرنشان کرد: در این روزها از مصرف ترشی پرهیز کنید چراکه مصرف ترشی، ضعف سیستم عصبی را به همراه دارد و موجب کاهش حافظه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار