اعلام زمان نتایج کنکور 1400 + ظرفیت پذیرش

تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت ظرفیت پذیرش دانشجویی در سال ۱۴۰۰ در مجموع رشته‌های با آزمون، پذیرش با سوابق تحصیلی و دانشگاه آزاد اسلامی حدود یک میلیون نفر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام زمان نتایج کنکور 1400 + ظرفیت پذیرش

ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی گروه آزمایشی هنر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در جمع خبرنگاران گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با آزمون گروه آزمایشی هنر بدون مشکل و تأخیر در سراسر کشور آغاز شده است. یک میلیون و ۱۱۱هزار نفر در این دوره از آزمون شرکت کرده‌اند که با احتساب شرکت برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی بیش از یک میلیون و ۳۶۷هزار کارت برای آنها صادر شده است. ۵۹ درصد داوطلبان زن و ۴۱ درصد داوطلبان مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته با ۳۵هزار نفر کاهش مواجه بوده است. همچنین در کنکور ۱۴۰۰ تعداد داوطلبان گروه علوم انسانی و هنر نسبت به سال گذشته افزایش و داوطلبان گروه‌های ریاضی و تجربی کمی کاهش داشته است. ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ مطابق سال گذشته خواهد بود و در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یک میلیون دانشجو پذیرفته‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم این میزان در سال جاری همین مقدار باشد ولی جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نتیجه اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ دهم مرداد ماه، اعلام و انتخاب رشته داوطلبان اواسط مرداد ماه انجام می‌شود و نتیجه نهایی تا اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد. ما در قواعد، ضوابط، سیستم پذیرش، مواد امتحانی و کلیه مقررات سنجش نسبت به کنکور سال گذشته تغییری نداریم و امیدواریم داوطلبان با آمادگی کامل آزمون خود را برگزار کنند.

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور ۱۴۰۰ گفت: تجربه موفق سال گذشته را داشتیم و از آن تجربه استفاده کردیم و کلیه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به سازمان سنجش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سازمان سنجش کمک کردند. تعداد حوزه‌های آزمون در کنکور ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرد و به ۳۵۰۰ حوزه رسید. سال گذشته حد نصاب برگزاری آزمون در یک شهر ۲۵۰ داوطلب بود که این میزان به ۱۵۰ داوطلب در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت و هر شهر با تعداد حداقل ۱۵۰ داوطلب به عنوان حوزه آزمون انتخاب شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: روال کلی آزمون‌های سازمان سنجش به این ترتیب است که کد ملی تمامی داوطلبان به وزارت بهداشت داده می‌شود و ۱۴ روز بعد از آزمون، وزارت بهداشت داوطلبان را غربالگری و نتیجه را به سازمان سنجش اعلام می‌کند. بر اساس آمار سال گذشته تعداد داوطلبان مبتلا به کرونا، بعد از آزمون از نُرم جامعه بسیار کمتر و تنها حدود ۵۰ نفر از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر مشکوک بوده‌اند. با اطمینان خاطر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به داوطلبان اعلام می‌کنیم که این پروتکل‌ها در مجموعه اجرای آزمون رعایت می‌شود.

خدایی درباره اجرای یکپارچه نظام آموزشی جدید متوسطه و تقاضای داوطلبان نظام قدیم گفت: دعوای نظام قدیم و نظام جدید آموزش متوسطه سال گذشته به پایان رسید و اکنون آزمون بر اساس مصوبه شورای سنجش پذیرش به صورت یکپارچه و بر اساس نظام جدید آزمون متوسطه برگزار می‌شود.

وی درباره مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه کلاهبرداری فروش سئوالات کنکور گفت: از مجموعه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، پلیس فتا، پلیس امنیت، وزارت کشور، قوه قضائیه و دادستانی در زمینه رسیدگی به این موضوع تشکر می‌کنم. برای جلوگیری از تخلف و رعایت حفاظت از آزمون، کمیته‌ای با حضور مجموعه دادستانی، تشکیل و با هماهنگی‌های صورت گرفته در این کمیته با موضوع کلاهبرداری در زمینه فروش سئوالات کنکور برخورد جدی شد.

وی اظهار کرد: تمام مواردی که از این دست مطرح می‌شود، کلاهبرداری است و شگرد کلاهبرداران این است که ابتدا ۵۰ درصد پول را از داوطلب دریافت و اعلام می‌کنند که ما به سئوالات دسترسی داریم و پس از انتشار سئوالات، ۵۰ درصد الباقی پول را دریافت می‌کنند. در صورتی که پس از دریافت ۵۰ درصد پول اولیه، تماس‌ها قطع می‌شود و آنها حتی نمی‌توانند جلد دفترچه کنکور ما را به داوطلبان برسانند. یکسری از این عوامل شناسایی شدند و با آنها برخورد شده و طبیعتاً برخوردهای بیشتری با توجه به گزارش‌های رسیده با این افراد می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به داوطلبان اطمینان می‌دهم که تحت هیچ شرایطی سئوال کنکور قبل از جلسه به بیرون نخواهد آمد و مطمئن باشند کلاهبردار احتیاجی نیست سئوالی بدهد چرا که حتی نمی‌تواند روی دفترچه را هم کپی کند. در زمینه همراه داشتن موبایل، هیچ نوع اغماضی صورت نمی‌گیرد، با تخلفات موردی در حوزه‌های آزمون برخورد می‌شود و با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو، حتی اگر فردی شاگرد اول باشد و موبایل همراه داشته باشد، از آزمون محروم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار