معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی :

تربیت تمام ساحتی درکف مدرسه توسط راهبران آموزشی نهادینه شود

تبریز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در کف کلاس و مدرسه هدف ماست، خواستار نهادینه شدن این امر توسط راهبران آموزشی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی درکف مدرسه توسط راهبران آموزشی نهادینه شود

کامیار قهرمانی فرد در جلسه راهبران آموزشی استان با اساسی خواندن شورای راهبران گفت: فلسفه تعیین و تثبیت راهبران در راستای توسعه عدالت آموزشی است و طبق فرموده مقام معظم رهبری نصیب آموزشی برابر مورد تاکید است که به صورت شفاف و عملیاتی تعریف کاملی از عدالت آموزشی ارائه دادند.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: ما متولیان ستادی و اجرایی در بستر روستا نیستیم و پیشران محرک عدالت آموزشی راهبران هستند و تامل و انگیزه بخشی این عزیزان بسیاری از مشکلات نظام و تعلیم و تربیت را رفع می کند.

وی اظهار داشت: علی رغم تمامی کم و کاستی ها همچنان عشق و علاقه راهبران در این شرایط جاری است.

قهرمانی فرد افزود: در ۱۶ماه گذشته با زیست بوم جدید آموزشی مواجه بودیم و آموزش مجازی رونق یافت و درصدد بودیم مهارت معلمان و دانش آموزان را افزایش دهیم و رویش شرایط جدید را شاهد بودیم.

وی با اشاره به مشکلات آموزش مجازی گفت: متاسفانه یادگیری عمیق و با معنا صورت نمی گیرد و فعل و انفعالات و بده بستان بین دانش آموز و معلم کم است و بازخورد کمی را شاهد بوده ایم چرا که حضور دانش آموز در کلاس اجتماعی بودن، مسئولیت پذیری و ... را تقویت می کند.

معاون مدیرکل تاکید کرد: با تمام نداشته ها استان ما بعنوان پیشرو در کشور تلاش کرد فرآیند آموزش و پرورش پویا بماند و این کار را راهبران به خوبی انجام دادند.

وی در ادامه افزود: ما در حوزه کمی و کیفی آسیب دیدیم و فضای کرونایی این نارسایی را تشدید کرد و کیفیت آموزش سلب شد.

قهرمانی فرد با اشاره به ماموریت اصلی راهبران، گفت: حضور این عزیزان در بستر مدرسه انجام می شود و هر حرکتی برای افزایش کمی و کیفی تعلیم و تربیت به تناسب توانمندی و آگاهی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: نقش آموزشی و تربیتی و نقش حرفه ای راهبران معمولا با نقض مواجه است و در این دو نقش نیاز به کار زیاد است و در لایه های بالاتر راهبر باید نگاه حرفه ای داشته باشد و باید آگاهی و تجارب زیستی و اطلاعات خود را بالا برد و در ارتقا معلمان نیز قدم برداردو به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی استان ابراز داشت: تحقق تربیت تمام ساحتی از کف کلاس هدف ماست و ۶ساحت تربیتی از لحظه ورود معلم به کلاس باید اتفاق بیافتد با در نظر گرفتن این موضوع که با پشتیبانی راهبران، تربیت در بستر کلاس و مدرسه اتفاق می افتاد.

وی تصریح کرد: دانش آموزی که تمام ساحتی تربیت یافته برای ما ارزشمند است و رسیدن به حیات طیبه این را می گوید که اگر دانش آموز مفید هم نباشد آسیب زا نیاشد.

قهرمانی فرد از طراحی کارنامه عملکرد حرفه ای خبر داد و و افزود: این کارنامه در اختیار قرار می گیرد با توجه به اینکه عملکرد هر راهبر مکتوب درج شده است.

ابراهیمی رئیس دوره دوم آموزش ابتدایی در این جلسه گفت: مو ضوع جذب و بکارگیری راهبران برابر ماده 3 مصوبه 895 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و ماده 3 به منظور راهنمایی، حسن نظارت و ارزیابی اثربخش از فعالیت های کلاس های چندپایه با توجه به پراکندگی و تعداد کلاس ها، به ازای حداقل 10 و حداکثر 40 کلاس چندپایه، یک معلم راهنمای آموزشی و تربیتی اختصاص می یابد.

وی افزود: مو ضوع جذب و بکارگیری راهبران بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش عملیاتی شده و سهمیه استان طبق اعلام وزارت ۱۵۷راهبر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار