نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری مهدوی استان گیلان

رشت ( پانا) - نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری مهدوی استان گیلان «منجی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری مهدوی استان گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهی در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «منجی» که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، گفت: این جشنواره با موضوع مهدویت برگزار شده و شناخت امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی از جمله موضوعات آن است.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری «منجی» با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید به شکل‌های مختلف متناسب با نیاز روز انجام شود، افزود: در بهره گیری از فضای مجازی جهت توسعه و ترویج معارف دینی عقب مانده و در خلق تولیدات با محوریت دینی جهت نشر در این فضا فقیر هستیم.

وی گفت، آثار ادبی و شعر، موسیقی، دلنوشته، متن ادبی و داستان، هنرهای ترسیمی و تجسمی شامل خوشنویسی، عکاسی، طراحی، نقاشی، تایپوگرافی، پوستر، مجسمه‌سازی، هنرهای نمایشی و سینما شامل تئاتر، فیلم‌های کوتاه و بلند، تولیدات رسانه‌ای شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، تولیدات چند رسانه‌ای شنیداری و دیداری شامل دکلمه، اینفوگرافی، موشن گرافیک و آثار مشابه از بخش‌های جشنواره مذکور بود.

پورابراهیم با بیان یانکه تلاش کردیم تا دهه کرامت را با مهدویت پیوند زنیم تصریح کرد: باید برنامه‌ها را به سمتی هدایت کنیم تا پاسخگوی جوانان در مباحث مربوط به مهدویت که جامعه تشنه آن است، باشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: در بخش خوشنویسی 50 اثر، شعر 74 اثر، کتابخوانی الکترونیک 96، دیجیتال 60 اثر و تالیف کتاب چهار اثر به جشنوراه ارسال شد.

پورابراهیم اعلام کرد: جمع‌آوری تولیدات فرهنگی و هنری، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی اهالی فرهنگ و هنر، حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی با محوریت امام زمان(عج) و فرهنگ مهدویت از اهداف برگزاری جشنواره «منجی» بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار