تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه اهن اردبیل میانه

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از ترزیق و تخصیص ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار نقدی به راه آهن میانه_ اردبیل در روزهای آتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه اهن اردبیل میانه

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار و نامه وزیر راه و شهرسازی نسبت به تخصیص اعتبار نقدی برای راه و آهن میانه_ اردبیل را پیگیری کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ کیلومتر مسیر راه آهن میانه_ اردبیل ریل گذاری شده است افزود: زیرسازی این محور که به دلیل شرایط خاص منطقه ای و توپوگرافی از دشوارترین مسیرهای ریلی کشور است و حدود ۸۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید اعتبار تزریق شود تا پیمانکاران بتوانند ادامه مسیر را عملیاتی کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه رییس سازمان برنامه و بودجه با استناد به وزیر راه و شهرسازی و استانداری اردبیل دستور پرداخت مبلغ۴۰۰میلیارد تومان به این پروژه را صادر کرد و به زودی به حساب پیمانکاران واریز می شود.

بهنام جو افزود: در راستای حفظ روند فعلی و پیشبرد پروژه و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی تلاش می کنیم این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

این مسوول ضمن تقدیر ازمعاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه این پروژه را جز پروژه های الویت دار جهش تولید می دانند و در هر شرایط نسبت به پرداخت اعتبار فاینانس بانک ملی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد:جا دارد از نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز تشکر کنیم که پیگیر مشکلات این پروژه هستند.
گفتنی است عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شد، اما چندین سال اجرای آن متوقف ماند.
مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار