واکسیناسیون کرونا با مشارکت ۵۹ تیم بهداشتی در اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ازواکسیناسیون گروه‌های سنی و هدف علیه ویروس کرونا با مشارکت ۵۹ تیم بهداشتی دراین استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون کرونا با مشارکت ۵۹ تیم بهداشتی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بابک نخستین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: برای اجرای عملیات واکسیناسیون هشت مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان دایر شده و عملیات لازم بر اساس دستورالعمل کشوری در این مراکز ادامه دارد.
او با اشاره به اختصاص ۷۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان اردبیل بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۲ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف و گروه‌های سنی تعیین شده در استان تزریق شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر با جمعیت هدف بالغ بر ۱۸ هزار نفر را بیش از ۱۲ هزار نفر معادل ۶۷ درصد جمعیت این گروه اعلام کرد.
نخستین، همچنین از تزریق واکسن برای ۹ هزار نفر از جمعیت ۱۴ هزار نفری گروه سنی ۷۵ الی ۸۰ سال در استان اردبیل خبر داد و گفت: پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی ۷۱ درصد بوده است.
او اضافه کرد: در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال با جمعیت هدف بیش از ۲۰ هزار نفر نیز حدود ۱۱ هزار نفر معادل ۵۴ درصد جمعیت این گروه تاکنون واکسینه شده‌اند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به بروز احتمالی عوارض ناشی از واکسیناسیون تاکید کرد: در راستای پیشگیری از عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن، مقرر شده است که افراد علامت‌دار و مشکوک پس از اخذ شرح حال و بررسی اولیه و در صورت لزوم انجام تست، آموزش لازم را دریافت کرده و به مراکز بهداشتی ارجاع داده شوند.
نخستین بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص واکسیناسیون و حضور در موعد تعیین شده با نوبت‌دهی مناسب‌تر از طریق سامانه salamat.gov.ir و مراجعه افراد به مراکز تجمیعی سالنی یا دعوت تلفنی تاکید شد.
اوبا قدردانی از مجموعه کارکنان مرتبط با واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: براساس سیاست‌های کشوری، در استان اردبیل نیز تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون آغاز شده و کلیه مراکز مکلف هستند که همزمان با ورود واکسن به استان، گروه‌های هدف را واکسینه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار